2019 Aralık’ta Çin Halk Cumhuriyeti’nin Wuhan şehrinde tespit edilen ve kısa sürede tüm dünyaya yayılan Covid-19 salgını, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de eğitim ve öğretimin uzaktan yapılmasına neden olmuştur. Araştırmanın genel amacı; göçmen çocuklarının Türk eğitim sistemine entegre olabilme sürecinde, sınıf öğretmenlerin bakış açısıyla Covid-19 salgınından kaynaklı uzaktan eğitim sisteminde yaşadıkları akademik deneyimleri incelemek ve bu doğrultuda yaşanmış/yaşamakta oldukları olumsuz durumlara çözüm getirmektir. Araştırmanın modeli nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması metodu kullanılmıştır.;Desen olarak, İç içe geçmiş tekli durum deseni kullanılmıştır. Verilerin toplanması; yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle elde edilmiştir. Verilerin analizi; içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Bulgular sekiz ana tema ile otuz iki alt temada toplanmıştır. Sonuç: Suriyeli öğrencilerin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları sorunlar; dil bilmemeleri, internete erişememe problemi, cihaz eksikliği sorunu, ailelerin sosyo-ekonomik durumlar olarak belirlenmiştir.
The Covid-19 epidemic, which was detected in Wuhan city of the People's Republic of China in December 2019 and spread to the whole world in a short time, has caused education and training to be done remotely in Turkey as well as in the whole world. The general purpose of the research; In the process of integration of immigrant children into the Turkish education system, from the perspective of classroom teachers, to examine the academic experiences they have had in the distance education system due to the Covid-19 epidemic and to find solutions to the negative situations they have lived / are experiencing in this direction. The case study method, which is one of the qualitative research methods, was used as the model of the research. Nested single case design was used as the pattern. Data collection; obtained by semi-structured interview technique. Analysis of data; The content analysis method was used. The findings were collected in eight main themes and thirty-two sub-themes. Conclusion: The problems that Syrian students experience in the distance education process; not knowing the language, the problem of not being able to access the internet, the problem of lack of devices, the socio-economic conditions of the families.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |