Tourist guides are considered to be a key element of the tourism industry and perform important tasks such as providing tourists with information about destinations, offering cultural experiences and ensuring their safety. However, this professional group may often face unethical behaviors. Unethical attitudes towards tourist guides can be caused by travel agencies, accommodation companies, tourists and other tourist guides. Unethical behavior can reduce the motivation and performance of tourist guides, negatively affect tourists' destination experience and damage the reputation of the tourism industry. It is of great importance for the development of the tourism sector that tourist guides behave ethically as well as the stakeholders in the tourism sector. In order to encourage tourist guides to work more ethically, measures such as training, supervision mechanisms, better working conditions and the establishment of ethical codes should be taken.
In this study, unethical behaviors that tourist guides are exposed to were tried to be identified and solutions were offered to overcome these problems. The research data were obtained through face-to-face interviews with 12 certified tourist guides residing in the Marmara region. According to the results of the research, sub-dimensions such as acceptance of below-base wages, illegal guiding, not communicating tour cancellations of agencies to tourist guides, not paying for the services provided, stealing a tour by another tourist guide, ideological pressure, and not conducting the necessary inspections frequently enough came to the fore as unethical behaviors encountered by tourist guides.
Turist rehberleri, turizm endüstrisinin temel unsurlarından biri olarak kabul edilir ve turistlere destinasyonlar hakkında bilgi verme, kültürel deneyimler sunma ve turistlerin güvenliklerini sağlama gibi önemli görevler üstlenirler. Ancak, bu meslek grubu, etik dışı davranışlarla sık sık karşı karşıya kalabilir. Turist rehberlerine yönelik etik dışı tutumlar, seyahat acenteleri, konaklama işletmeleri, turistler ve diğer turist rehberlerinden kaynaklanabilir. Etik dışı davranışlar turist rehberlerinin motivasyonunu ve performansını düşürebilir, turistlerin destinasyon hakkındaki deneyimlerini olumsuz etkileyebilir ve turizm endüstrisinin itibarını zedeleyebilir. Turist rehberlerinin turizm sektöründeki paydaşlarına etik davranması kadar, kendilerine de etik kurallar dahilinde davranılması sektörün gelişimi açısından büyük önem taşır. Turist rehberlerinin daha etik bir şekilde çalışmalarını teşvik etmek için eğitim, denetim mekanizmaları, daha iyi çalışma koşulları ve etik kodlar oluşturma gibi önlemler alınmalıdır.
Bu araştırmada, turist rehberlerinin maruz kaldığı etik dışı davranışlar tespit edilmeye çalışılmış ve bu sorunların üstesinden gelmek için çözüm önerileri sunulmuştur. Araştırma verileri, Marmara bölgesinde ikamet eden çalışma belgeli 12 turist rehberiyle yapılan yüzyüze görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, turist rehberlerinin karşılaştığı etik dışı davranışlar olarak taban altı ücret kabulü, kaçak rehberlik, acentaların tur iptallerini turist rehberlerine iletmeme, sunulan hizmetin bedelinin ödenmemesi, başka bir turist rehberi tarafından tur çalınması, ideolojik baskı, gerekli denetimlerin yeterli sıklıkta gerçekleştirilmemesi gibi alt boyutlar öne çıkmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.