Kültür endüstrisi, ilk defa Theodor Adorno ve Max Horkheimer tarafından yazılan “Aydınlanmanın Diyalektiği” adlı eserde, negatif anlamlar yüklenmek suretiyle ele alınır. Onlara göre kültür endüstrisi, son derece karamsar, tüketicisini aldatan bir çerçeve içinde değerlendirilmesi gereken bir olgudur. Her ne kadar bu kavram, olumsuz olarak değerlendirilse de zamanla değişen ve dönüşen dünyada bu algıda da değişmeler ortaya çıkmıştır. Günümüzde Kültür Endüstrisi, Kültür Ekonomisi ve Yaratıcı Ekonomi olarak da adlandırılmaktadır. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda yerel ve otantik olan somut ve somut olmayan kültür unsurları turizmin ayrılmaz parçalarından biri haline gelmiş durumdadır. Bu çalışmamızda XIV. yüzyıldan sonra Azerbaycan ve Anadolu’da gelişimini devam ettiren Âşıklık geleneğinin kültür endüstrisi/kültür ekonomisinin bir parçası olarak Doğu Ekspresi Turları kapsamında gündeme gelmesi değerlendirilecektir. Bu kapsamda turizm işletmecileri, geleneği icra eden âşıklar ve bu turlara katılan turistlerle yapılan görüşmeler bağlamında Âşıklık geleneğinin kültür ekonomisine katkıları ve bunların sonuçları ortaya konulacaktır.
Kültür Endüstrisi Kültür Ekonomisi Kültür turizmi Âşıklık Geleneği Doğu Ekspresi
The culture industry is discussed for the first time by attributing negative meanings in the work “Dialektik der Aujkldrung. Philosophlsdıe Fragmente” written by Theodor Adorno and Max Horkheimer. According to them, the culture industry is a phenomenon that should be evaluated within a very pessimistic framework that deceives its consumers. Although this concept is evaluated negatively, changes have emerged in this perception in the changing and transforming world over time. Today, the Culture Industry is also called the Cultural Economy and the Creative Economy. Local and authentic tangible and intangible cultural elements have become one of the inseparable parts of tourism in our country as well as all over the world in recent years. In this study, It will be evaluated that the tradition of Minstrelsy, which has continued its development in Azerbaijan and Anatolia after the 19th century, has come to the fore within the scope of Eastern Express Tours as a part of the culture industry/cultural economy. In this context, the contributions of the minstrelsy tradition to the cultural economy and their results will be revealed in the context of the interviews with the tourism operators, the minstrels performing the tradition and the tourists participating in these tours
Culture Industry Cultural Economy Cultural tourism Minstrel Tradition Orient Express
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.