Bu çalışmada ürün inovasyonu, tedarik zinciri inovasyonu, tedarik
zinciri çevikliği, tedarik zinciri işbirliği, müşteri ilişkileri, bilgi
paylaşımı, bilgi kalitesi, rekabet yoğunluğu ve firma performansı
değişkenlerinin bazı demografik firma özelliklerine göre anlamlı farklılık
gösterip göstermediği araştırılmıştır. Bu amaçla Türkiye’nin ilk 1000 sanayi
firması anakütle olarak belirlenmiştir. Bu anakütleden alınan 398 örneklemden
anket ile veri toplanmıştır. Araştırmada öncelikle kullanılan değişkenlerin
yapı geçerliği ve güvenilirliği test edilmiştir. Ardından t testi ve ANOVA
testi ile araştırma hipotezleri test edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde
ürün inovasyonu, tedarikçi inovasyonu, bilgi paylaşımı, firma performansı ve
rekabet yoğunluğunun geliştirilen yeni ürün sayısına göre anlamlı farklılık
gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Ürün inovasyonunun ve bilgi kalitesinin
çalışılan tedarikçi sayısına göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit
edilmiştir. Tedarikçi inovasyonunun tedarikçi seçim kriterlerine göre anlamlı
farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir. Ürün inovasyonu ve firma
performansının firma çalışan sayısına göre anlamlı farklılık gösterdiği
bulgusuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |