Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yozgat Bozok Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Giriş Sınavına Katılan Adayların Sınav Hakkındaki Görüşleri: Nitel Bir Çalışma

Yıl 2018, , 138 - 152, 28.12.2018
https://doi.org/10.31680/gaunjss.474090

Öz

Spor ve eğitim toplumsal ve bireysel yapının
gelişmesinde birbirini tamamlayan iki unsurdur. Bireyler sağlıklı bir yaşam
içerisinde istenilen eğitime ulaşarak gelişimlerini sağlayacak ve sağlam toplum
yapısına katkı yapacaklardır. Eğitimin yapıtaşlarından olan yükseköğretim
kurumları ve bu çatı içerisinde yer alan spor eğitimi veren yükseköğretim
kurumları, birçok birey açısından popüler hale gelmiştir. Bu bakımdan, Beden
Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına katılan adayların sınav
hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden özel durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Yozgat
Bozok Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına
başvuru yapan 18 birey (yaş aralığı 18-33) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak, araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Bu form, toplamda on bir sorudan oluşmaktadır. Araştırmada elde
edilen bulgular, içerik analizi kullanılarak yorumlanmıştır. Özel yetenek
sınavına başvuran adayların sınava ilişkin görüşleri belirlenen alt temalarda
incelenmiştir. Mevcut çalışmada, adaylar sınav için çift hak verilmesinin doğru
olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca, şehir dışından gelen adaylar için yorgunluk
hissetmek, konaklama sorunu yaşamak, sınav süresini beklerken moral ve
motivasyonun düşmesi gibi faktörlerin rol oynadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Başpınar, E., & Öğüş, E. (1997). Özel Yetenek Sınavı ile Öğrenci Alan Üniversitelerde Puanların Değerlendirilmesi İçin Yöntemler. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 33-50.
  • Ece, A.S. (2007). The Reflection of Points and Coefficients Taken as Criteria for Special Competence Exams on the Candidates from and out of the Field (Comparative Situation Determination). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 1-11.
  • Güzeller, C., & Kelecioğlu, H. (2006). Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme Sınavının Sınıflama Geçerliği Üzerine Bir Çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 140-148.
  • İnce, G., Zülkadiroğlu, Z., & Budak, D.B. (2004). Çukurova Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınav Adaylarının I. ve II. Hak Sonuçlarının Karşılaştırılması. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 5-10.
  • Karasar, N. (1995). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Araştırma eğitim Danışmanlık.
  • Koparan, Ş., & Öztürk, F. (2008). Uludağ Üniversitesi eğitim fakültesi beden eğitimi ve spor bölümü özel yetenek sınav verilerinin cinsiyet ve alanlarına göre karşılaştırılması. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 39-50.
  • Peker, R. (2003). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümü öğrencilerinin öss ve özel yetenek sınavı puanlarına göre genel akademik başarıları. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 173-184.
  • Yenilmez, K., & Duman, A. (2008).İlköğretimde Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlere İlişkin Öğrenci Görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251-268.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri Güncelleştirilmiş Geliştirilmiş 5. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Çağdaş Caz 0000-0003-0262-6114

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Caz, Ç. (2018). Yozgat Bozok Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Giriş Sınavına Katılan Adayların Sınav Hakkındaki Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(4), 138-152. https://doi.org/10.31680/gaunjss.474090

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.