Bu araştırmanın amacı
ortaöğretimde eğitim gören öğrencilerin şiddet eğilim durumlarının
belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 145 kız, 244 erkek öğrenci olmak üzere
toplamda 389 öğrenci çalışmaya gönüllü olarak katılmıştır. Katılımcılara 20
sorudan oluşan şiddet eğilim ölçeği uygulanmıştır. Bireylerin şiddet eğilim
ortalamaları cinsiyet, yaş, sınıf, alan, spor geçmişi, aile geliri gibi çeşitli
değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin
analizinde SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Verilere
normallik testi (Kolmogorow-Smirnov D test) ve veri sayısına bakılarak uygun
olan test yöntemleri belirlenmiştir. Araştırmanın verileri
parametrik test uygulayacak kadar normal dağılım göstermediğinden
Kruskal-Wallis H, Mann-Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. İstatistikî
analizlerde anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak seçilmiştir. Yapılan analizler
sonucunda katılımcıların cinsiyet, eğitim alanı, spor geçmişi, aile geliri,
anne-baba eğitim durumu, okul türü (düz ve spor lisesi), anne-baba çalışma
durumu, kardeş sayısı ve anne-baba tutumu değişkenlerinde istatistiksel olarak
anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir (p>0,05). Araştırma grubunun
kendini tanımla ve arkadaşını tanımla değişkeninde istatistiksel olarak anlamlı
farklılık ortaya çıkmıştır (p<0,05). Sonuç olarak ortaöğretim seviyesinde
eğitim gören bireylerin şiddet eğilimleri arkadaş grubunun sahip olduğu
özelliklerden ve kendisinin sahip olduğu durumdan etkilendiği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.