Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Perspektifinden Nitel Bir Araştırma

Yıl 2021, , 136 - 161, 21.06.2021
https://doi.org/10.31680/gaunjss.882057

Öz

Bu araştırmada koronavirüs pandemisi sürecinde uzaktan eğitim yolu ile yürütülen beden eğitimi ve spor derslerine ilişkin beden eğitimi ve spor öğretmenlerin görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma kapsamında sürdürülen bu araştırmada olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönteminin kullanıldığı araştırmaya 12 gönüllü beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanan veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında öğretmen görüşleri doğrultusunda; uzaktan eğitim sürecine ilişkin deneyimlere, uzaktan eğitimin avantaj ve dezavantajlarına, öğretmenlerin öğrencilerinden edindikleri uzaktan eğitime yönelik geri dönütlere ve son olarak öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüş ve önerilerine yer verilmiştir. Sonuç olarak beden eğitimi ve spor dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesi sürecinin başarılı olarak sürdürülemediği, pandemi süresince uzaktan eğitime devam edilmesi halinde altyapı, eğitim programı, müfredat ve içerik geliştirici çalışmaların yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akgül, G., Oran, M. (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 3 (2), 15-37. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/eyyad/issue/59733/847318
  • Akkaş Baysal, E., Ocak, G. (2020). Covid-19 salgını sonrasında okul kavramındaki paradigma değişimine ve okulların yeniden açılmasına ilişkin öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18 (2), 676-705. DOI: 10.37217/tebd.787504
  • Ati̇k, A. (2020). Fen bilimleri öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3 (2), 148-170. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ueader/issue/59308/799984
  • Avrupa Beden Eğitimi Birliği (European Physical Education Association) [EUPEA] (2020). “Physical education in Europe and COVID 19: The situation in Europe after COVID 19, No education without physical education”, First EUPEA Physical Education Online Meeting, https://eupea.com/wp-content/uploads/2020/06/200626-EUPEA-Covid-19-Questionnaire-II.pdf adresinden ulaşılmıştır.
  • Bakioğlu, B., Çevik, M. (2020). Covıd-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., Şahi̇n, E. (2020). Koronavirüs (covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 368-397. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/egitim/issue/54643/753149
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
  • Bayram M., Peker A.T., Aka S.T., Vural M. (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim dersine karşı tutumlarının incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(3), 330-345.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112-142.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (25. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 11-53. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/auad/issue/55662/761354
  • Can, H., Özdemi̇r, H., Türksoy Işım, A. (2020). E-öğrenme beden eğitimi öğretmen adayları için ne ifade ediyor: Karma yöntem araştırması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (3) , 1374-1386 . DOI: 10.17679/inuefd.811165
  • Demi̇r, F., Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 273-292 . DOI: 10.37669/milliegitim.775620
  • Demir, T.G., Cicioğlu, İ.H., İlhan, E.L. (2020). Sporcuların yeni tip koronavirüse (covid-19) yakalanma kaygısı ölçeği (SYTKYKÖ): Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Human Sciences. 17 (2). 459-469.
  • Di̇kmen, S., Bahçeci̇, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi Örneği. Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2) , 78-98. DOI: 10.33907/turkjes.721685
  • Duban, N., Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının covıd-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653
  • Duman, S. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 95-112. DOI: 10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G., Çankaya, S., İzmi̇rli̇, S. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 787-809. DOI: 10.17522 / balikesirnef.743080
  • Düzgün, S., Sulak, S. (2020). Öğretmen adaylarının covıd-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 619-633. DOI: 10.37669/milliegitim.787874
  • Enfiyeci, T., Büyükalan Filiz, S. (2019). Uzaktan eğitim yüksek lisans öğrencilerinin topluluk hissinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. TÜBAV Bilim Dergisi, 12 (1), 20-32.
  • Er Türküresi̇n, H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 597-618. Doı: 10.37669/milliegitim.787509
  • Esentürk, O., Yılmaz, A., İlhan, E., Kan, A. (2019). Beden eğitimi öğretmeni kişilerarası öz-yeterlik ölçeğinin psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 24 (2), 63-88. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/gbesbd/issue/44318/472541
  • Eti̇, İ., Karaduman, B. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinin öğretmen adaylarının mesleki yeterlikleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 635-656. DOI: 10.37669/milliegitim.787238
  • Görgülü Arı, A., Hayır Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yyusbed/issue/56115/772126
  • Işıklı, E. (2017). Buharkent Meslek Yüksekokulu’nda örgün öğretim programındaki öğrencilerin “5i” uzaktan öğretim derslerine karşı tutumları. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), November 2017, 94-101.
  • İlhan, E.L. (2012). Examination on the healthy life style behaviors of the student-athletes in university teams in Turkey. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 4(3): 1511-1522.
  • İlhan E.L, Yarimkaya, E., Esentürk O.K. (2017). The Effect of mother participated sports activities on the awareness levels of turkish mothers having children with intellectual disabilities towards the effect of sports a pilot study. International Journal of Developmental Disabilities, 1-6., Doi: 10.1080/20473869.2016.1147679.
  • Jasper, M.A. (1994). Issues in phenomenology for researchers of nursing. Journal of Advanced Nursing, 19, 309- 314.
  • Kaçan, A, Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6 (1), 1-21. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/uebt/issue/53891/713456
  • Kan, A., Fidan, E. (2016). Türk dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3 (2), 23-45. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/turkjes/issue/34168/377812
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim (1. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Kırık, A. (2014). “Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye'deki durumu”. Marmara İletişim Dergisi (21):73-73. doi: 10.17829/midr.20142110299.
  • Kırtak Ad, N. (2020). Fizik öğretmen adaylarının uzaktan eğitime dair görüşleri. eğitim ve teknoloji, 2 (2), 78-90. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/egitek/issue/59363/784064
  • Korkmaz, N., Öztürk, İ., Rodoplu, C., Uğur, S. (2020). Ortaokul öğrencilerinin covid-19 salgını sürecinde fiziksel aktivite düzeylerindeki değişikliklerin incelenmesi (Bursa ili örneği) . Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 22 (4) , 101-115. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ataunibesyo/issue/59137/80440
  • Miles, M.B., Huberman, A.M. (1994). ). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. California: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2020). https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alanin-da-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr] adresinden erişilmiştir.
  • Özdoğan, A., Berkant, H. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 13-43. DOI: 10,37669/milliegitim.788118
  • Özen, G., Güllü, M., Uğraş, S. (2016). Beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ders içi ve dışı etkinliklerinde teknolojik araç ve gereçlerin kullanımı ile ilgili görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1 (1), 24-37. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaunjss/issue/24425/258876
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ., Öztürk, M. (2017). Students’ and teaching staff’s assessments regarding distance education applications in formal education. Journal of Higher Education and Science 7(2):294. doi: 10.5961/jhes.2017.208.
  • Özgül, E., Ceran, D., Yıldız, D. (2020). Uzaktan eğitimle yapılan Türkçe dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 395-412. DOI: 10.37669/milliegitim.776137
  • Parıldar, H. (2020). Tarihte bulaşıcı hastalık salgınları. Tepecik Eğit. ve Araştırma Hastanesi Dergisi 2020;30 (Ek sayı):19-26 doi:10.5222/terh.2020.93764
  • Pınar, M.A., Dönel Akgül, G. (2020). “The opinions of secondary school students about giving science courses with distance education during the covid-19 pandemic”, Journal of CurrentResearches on SocialSciences, 10(2),ss. 461-486. Doi: 10.26579/jocress.377
  • Sarı, T., Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: Sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sönmez, M., Yıldırım, K., Çetinkaya, F.Ç. (2020). Yeni tip koronavirüs (SARS-CoV2) salgınına bağlı uzaktan eğitim sürecinin sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 855-875. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43799
  • Şeren, N., Tut, E., Kesten, A. (2020). Koronavirüs sürecinde uzaktan eğitim: Temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri. Turkish Studies - Education, 15(6), 4507-4524 https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.46472
  • T.C. Sağlık Bakanlığı. (2020). Covıd-19 bilgilendirme sayfası. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir-.html adresinden erişilmiştir.
  • Tamer, K., Pulur, A. (2001). Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Ünal, M., Bulunuz, N. (2020). Covıd-19 Salgını Döneminde Yürütülen Uzaktan Eğitim Çalışmalarının Öğretmenler Tarafından Değerlendirilmesi ve Sonraki Sürece İlişkin Öneriler. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 343-369. DOI: 10.37669/milliegitim.775521
  • Yavuz, M., Kayalı, B., Balat, Ş., Karaman, S. (2020). Salgın sürecinde Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarının acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, SALGIN Sürecinde Türkiye'de ve Dünyada Eğitim, 129-154. DOI: 10.37669/milliegitim.784822
  • Yıldırım A., Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S., Bektaş, F. (2020). Eba Tv’de yayınlanan beden eğitimi etkinliklerinin veli ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, Salgın Sürecinde Türkiye'de Ve Dünyada Eğitim, 969-987. DOI:10.37669/milliegitim.773737
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
Yazarlar

Mehmet Çetin 0000-0001-9993-8055

Sevim Handan Yılmaz 0000-0002-1032-5082

Levent İlhan 0000-0002-1117-2700

Yayımlanma Tarihi 21 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 17 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Çetin, M., Yılmaz, S. H., & İlhan, L. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim; Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Perspektifinden Nitel Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 6(2), 136-161. https://doi.org/10.31680/gaunjss.882057

Cited By







LEVELS OF USE OF WEB 2.0 TECHNOLOGIES IN THE EMERGENCY REMOTE EDUCATION PROCESS OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHERS
Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
https://doi.org/10.33689/spormetre.1019647

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.