Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Kulüplerine Yönelik Kurumsal İmaj Algısının Araştırılması

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 73, 04.04.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı
spor kulüplerine yönelik olarak kurumsal imaj algısının araştırılmasıdır.
Çalışmada betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 372 katılımcı oluşturmaktadır.
Kullanılan anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik
bilgilere ilişkin sorular, ikinci bölümde kurumsal imaja yönelik sorular yer
almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır.
Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, t testi ve Anova testlerinden
faydalanılmıştır. Bu çalışmada spor kulüplerine yönelik kurumsal imaj algısı
incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre spor kulüplerine yönelik algı
bireylerin demografik özelliklerine göre farklılık göstermemektedir. Araştırma
sonuçlarına göre spor kulüplerinin topluma yararlı olmasının ve medyada daha
fazla yer edinmesinin, kurumsal imajı arttırdığı tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Argenti, Paul A., (1996),“ Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition”, Corporate Communication Quarterly, Vol:10.
  • Argenti, Paul A and Janis Forman (2002), The Power of Corporate Communication, McGraw-Hill Companies, NY, USA.
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 62 - 73, 04.04.2017

Öz

Kaynakça

  • Argenti, Paul A., (1996),“ Corporate Communication as a Discipline: Toward a Definition”, Corporate Communication Quarterly, Vol:10.
  • Argenti, Paul A and Janis Forman (2002), The Power of Corporate Communication, McGraw-Hill Companies, NY, USA.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Spor Hekimliği
Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Mehmet Kargün Bu kişi benim

Mehmet Dalkılıç

Yavuz Selim Ağaoğlu Bu kişi benim

Oktay Kızar

Yayımlanma Tarihi 4 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 16 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kargün, M., Dalkılıç, M., Ağaoğlu, Y. S., Kızar, O. (2017). Spor Kulüplerine Yönelik Kurumsal İmaj Algısının Araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 62-73.

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.