Bu çalışmanın amacı
spor kulüplerine yönelik olarak kurumsal imaj algısının araştırılmasıdır. Çalışmada betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 372 katılımcı oluşturmaktadır.
Kullanılan anket formu iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde demografik
bilgilere ilişkin sorular, ikinci bölümde kurumsal imaja yönelik sorular yer
almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır.
Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistiklerden, t testi ve Anova testlerinden
faydalanılmıştır. Bu çalışmada spor kulüplerine yönelik kurumsal imaj algısı
incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre spor kulüplerine yönelik algı
bireylerin demografik özelliklerine göre farklılık göstermemektedir. Araştırma
sonuçlarına göre spor kulüplerinin topluma yararlı olmasının ve medyada daha
fazla yer edinmesinin, kurumsal imajı arttırdığı tespit edilmiştir.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 16 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.