Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 4, 1 - 11, 28.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Aksu, M. (2012). Hizmet kalitesinin bir unsuru olarak atmosferin müşteri sadakati üzerine etkisi: Bozcaada’daki otellerde konaklayan yerli turistlerin üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Onsekizmart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Gürbüz, B., Koçak, S., Lam, T.C. (2005). Hizmet kalitesi değerlendirme ölçeğinin Türkçe versiyonunun güvenirliği ve geçerliği, Eğitim ve Bilim Dergisi, 30(138).
  • Ertürk, M. (2011). Türkiye’deki otel işletmelerinde hizmet kalitesinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bostanoğlu, E. (2012). Hizmet sektöründe hizmet kalitesinin SERVQUAL yöntemiyle ölçülmesi ve Samsun İl Özel İdaresi’nde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Dedeoğlu, B.B. (2012). Otel işletmelerinde paydaşların hizmet kalitesini algılama farklılıkları: Antalya örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Özkan, S.E. (2013). Türkiye’deki fitnes merkezlerinde hizmet kalitesi beklentilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Işın, S.M. (2013). Hizmet kalitesinin SERVQUAL yöntemi ile ölçülmesi ve perakende sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demiray, E. (2012). Aktif spor turistlerinin güdüsel yönelimleri, hizmet kalitesi algıları, memnuniyet düzeyleri ve davranışsal niyetleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Lam, E.T.C. (2000). Service quality assessment scale (SQAS): An instrument for evaluating service quality of health-fitness clubs. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Houston, Texas.
  • Yaşa, E. (2012). Sağlık sektöründe hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve bağlılık ilişkisi: devlet, özel ve üniversite hastaneleri karşılaştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bektaş, H., Akman, S.U. (2013). Yükseköğretimde hizmet kalitesi ölçeği:güvenirlik ve geçerlilik analizi. Ekonometri İstatistik Dergisi, 18.
  • Ceyhun, S. (2006). Spor işletmelerinde hizmet kalitesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Greenwell, F., Pastore, D.L. (2004). Perceptions of the service experiance: Using demographic and psychographic variables to ıdentify customer segments. Sport Marketing Quarterly, 11(4).
  • Kurtoğlu, T. (2006). Halkın yerel yönetimlerden spor hizmetleri konusunda beklentileri: Mersin örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Theodorakis, N., Alexandris, K., Rodriguez, P., Sarmento, P.J. (2004). Measuring customer satisfaction in the context of health clubs in Portugal, International Sports Journal, 8(1).
  • Kim, D., Kim, S.Y. (1995). QUESC: An instrument for assessing the service quality of sport centers in Korea, Journal of Sport Management.

Spor İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 4, 1 - 11, 28.12.2017

Öz



Hizmet işletmelerinin sundukları hizmetin
kalitesi ile hizmeti alanlar tarafından algılanan hizmetin kalitesi arasında
farklılıklar olabilmektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde sunulan hizmetin
sunum kalitesi ön plana çıkmaktadır. Hizmet işletmeleri kapsamında
değerlendirilebilecek olan spor işletmeleri için de sunulan hizmetin kalitesi
önem arz etmektedir. Spor işletmelerinde algılanan hizmet kalitesini
belirlemeye yönelik olarak hazırlanmış olan bu çalışma Ankara İlinde fitnes
hizmeti sunan spor işletmelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
örneklemini spor salonlarına üye 205 kişi oluşturmaktadır. Üyelerin 114'ü
erkek, 91'i bayandır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak Lam’ın (2000)
geliştirdiği ve Gürbüz ve diğ. (2005) tarafından Türkçeye uyarlanıp geçerlik
güvenirlik çalışması yapılmış olan “Service Quality Assessment Scale” (Hizmet
Kalitesi Değerlendirme Ölçeği) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen
verilerin değerlendirilmesinde SPSS paket programından yararlanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre soyunma odasında beklenen hizmet
kalitesinde 48 yaş ve üzeri katılımcılar diğer üyelere göre daha memnundur.
Ayrıca bekar üyelerde evli üyelere göre soyunma odası kalitesinde daha yüksek
sonuçlara sahiptir.



Kaynakça

  • Aksu, M. (2012). Hizmet kalitesinin bir unsuru olarak atmosferin müşteri sadakati üzerine etkisi: Bozcaada’daki otellerde konaklayan yerli turistlerin üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Onsekizmart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Gürbüz, B., Koçak, S., Lam, T.C. (2005). Hizmet kalitesi değerlendirme ölçeğinin Türkçe versiyonunun güvenirliği ve geçerliği, Eğitim ve Bilim Dergisi, 30(138).
  • Ertürk, M. (2011). Türkiye’deki otel işletmelerinde hizmet kalitesinin ölçülmesine yönelik bir alan araştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bostanoğlu, E. (2012). Hizmet sektöründe hizmet kalitesinin SERVQUAL yöntemiyle ölçülmesi ve Samsun İl Özel İdaresi’nde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Dedeoğlu, B.B. (2012). Otel işletmelerinde paydaşların hizmet kalitesini algılama farklılıkları: Antalya örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Özkan, S.E. (2013). Türkiye’deki fitnes merkezlerinde hizmet kalitesi beklentilerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul.
  • Işın, S.M. (2013). Hizmet kalitesinin SERVQUAL yöntemi ile ölçülmesi ve perakende sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Demiray, E. (2012). Aktif spor turistlerinin güdüsel yönelimleri, hizmet kalitesi algıları, memnuniyet düzeyleri ve davranışsal niyetleri arasındaki ilişki. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Lam, E.T.C. (2000). Service quality assessment scale (SQAS): An instrument for evaluating service quality of health-fitness clubs. Unpublished Doctoral Dissertation, University of Houston, Texas.
  • Yaşa, E. (2012). Sağlık sektöründe hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti ve bağlılık ilişkisi: devlet, özel ve üniversite hastaneleri karşılaştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bektaş, H., Akman, S.U. (2013). Yükseköğretimde hizmet kalitesi ölçeği:güvenirlik ve geçerlilik analizi. Ekonometri İstatistik Dergisi, 18.
  • Ceyhun, S. (2006). Spor işletmelerinde hizmet kalitesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Greenwell, F., Pastore, D.L. (2004). Perceptions of the service experiance: Using demographic and psychographic variables to ıdentify customer segments. Sport Marketing Quarterly, 11(4).
  • Kurtoğlu, T. (2006). Halkın yerel yönetimlerden spor hizmetleri konusunda beklentileri: Mersin örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Theodorakis, N., Alexandris, K., Rodriguez, P., Sarmento, P.J. (2004). Measuring customer satisfaction in the context of health clubs in Portugal, International Sports Journal, 8(1).
  • Kim, D., Kim, S.Y. (1995). QUESC: An instrument for assessing the service quality of sport centers in Korea, Journal of Sport Management.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sporda Psiko-Sosyal Alanlar
Yazarlar

Mustafa Baş

Akın Çelik

Nilüfer Solak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 12 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Baş, M., Çelik, A., & Solak, N. (2017). Spor İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Üzerine Bir Araştırma. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(4), 1-11.

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.