Bu araştırmada sporda yetenek seçimi ve spora yönlendirmede 9-10 yaş
grubu çocukların fiziksel özellikleri ve bazı performans profilleri incelenerek
yetenek değerlendirmesinin yapılması, yetenek ve sporcu seçiminde antrenör ve
beden eğitimi öğretmenlerinin bu konuda yapılacak olan çalışmalarına katkıda
bulunmasını amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemini Kırıkkale Merkez Şehit
Ramazan Akçadağ İlköğretim Okulunda öğrenim gören (n=12 erkek) ve (n=18 kız)
oluşturmaktadır. Katılımcı çocuklara fiziksel ve performans verilerini
tanımlamada eurofit test bataryası ve bazı antropometrik ölçümler yapılmıştır.
İstatistiksel analizlerde verilerin normalliği Shapiro-Wilk testiyle
anlaşılmıştır. Katılımcılara verilerin tanımlanmasında tanımlayıcı istatistik
yöntemi ve guruplar arası karşılaştırmalarda ise bağımsız örneklem t-testi
uygulanmıştır. Yapılan tanımlayıcı istatistiksel analizler sonucunda
katılımcıların antropometrik ortalama değerleri sırasıyla ; (erkek, yaş; 9,83
(yıl), boy;1,37 (m), ağırlık; 35,95 (kg), VKİ; 18,61) ve (kız, yaş; 9,83 (yıl), boy; 1,39 (m),
ağırlık; 35,25 (kg), VKİ; 17,86) olarak bulunmuştur. Bununla birlikte bağımsız
örneklem t- testi sonuçlarında çocuk katılımcıların sadece sağ bacak otur-eriş
esneklik testinde kızlar lehine (p<0,05) düzeyinde ve dayanıklılık mekik
koşusu testinde ise (p<0,01) düzeyinde erkekler lehine anlamlı farklılık
tespit edilmiştir. Bu sonuçlar bize ilköğretim çağı çocukların fiziksel ve
performans verilerinde cinsiyetler bakımından benzer özellik ve gelişim düzeylerine
sahip olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Hareket ve Antrenman Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.