Kampüs rekreasyonel spor öğrencilerin çok yönlü gelişimine katkı sağlamaktadır.
Bu gelişimin sağlanabilmesi için katılımın düzenli ve sürekli olması gerekir. Olumlu
deneyim algısı katılımın düzenli ve sürekliğinde önemli rol oynamaktadır.
Üniversiteler kampüs rekreasyonel spor programlarına katılımı arttırabilmek ve
sürekliliği sağlamak için öğrencilerin deneyim algılarını değerlendirerek plan
ve strateji geliştirmek durumundadır. Bundan dolayı bu araştırmada öğrencilerin
kampüs rekreasyonel spor deneyim algılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmaya kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen, Anadolu Üniversitesi ve
Eskişehir Teknik Üniversitesi bünyesinde kampüs rekreasyonel spor
aktivitelerine katılan 259 öğrenci dahil edilmiştir. Veriler oluşturulan anket
aracılığı ile yüz yüze görüşme tekniği ile toplanmıştır. Anketin birinci
bölümünde Kampüs Rekreasyonel Spor Deneyim Ölçeği, ikinci bölümde ise kişisel
veriler formuna yer verilmiştir. Veri analizinde Doğrulayıcı Faktör Analizi
(DFA), t-test ve ANOVA kullanılmıştır. Analiz sonuçları öğrencilerin kampüs
rekreasyonel spor deneyim algılarının cinsiyet, fakülte/bölüm ve öğretim yıl
değişkenlerine göre farklılaştığını ortaya koymuştur. Sonuç olarak araştırma
bulguları, üniversite yönetimine kampüs rekreasyonel spor programı ile ilgili
farklı özellikteki öğrencilerin ihtiyaç ve beklentilerinin anlaşılması
noktasında önemli veriler sağlamaktadır.
The campus recreational sports programs contribute to the multi-faceted
development of university students. Participation must be regular and
continuous for this development. The perception of positive experience plays an
important role in regular and continuous participation. Universities have to
develop plans and strategies by evaluating students' perceptions of experience
in order to increase participation in campus recreational sports programs and
ensure continuity. Therefore, this study aimed to evaluate students'
perceptions of campus recreational sports experience. The sample of the
research consists of 259 students who participated in campus recreational
sports within the Anadolu University and Eskişehir Technical University and
were selected by convenience sampling method. The data was collected by the
questionary using face to face interview technique. The first part of the
questionary includes Campus Recreational Sports Experience Scale and in the
second section, personal data form is given. The data were analyzed by
Confirmatory Factor Analysis (CFA), t-test, and ANOVA. The results of the
analysis revealed that students' perceptions of campus recreational sports
experience differed according to gender, faculty/department and academic year
variables. As a result, the research findings provide important data for the
university administration to understand the needs and expectations of students
with different characteristics related to the campus recreational sports
program.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Rekreasyon |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.