Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dünden Bugüne Passolig Pazarlama İletişimi Süreci

Yıl 2023, Cilt: 8 Sayı: 1, 70 - 83, 25.03.2023
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1238286

Öz

Pazarlama iletişimi, müşterilerle ilişki kurmayı sağlayan marka mesajlarını planlama, uygulama ve izleme sürecidir. Bu doğrultuda, markalar belirli araç ve yöntemlerin birlikteliği ve armonisinden yararlanmaktadır. Bu makalenin amacı ise, Passolig futbolda elektronik kart uygulaması örneği üzerinden pazarlama iletişimi unsurlarını açıklamak ve kullanımına ışık tutmaktır. Araştırma kapsamında, ilk bölümde pazarlama iletişimi konusu kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmanın sonraki bölümünde ise Passolig markasının pazarlama iletişimi uygulamaları incelenmiştir. Bu amaçla, 2018-2022 yılllarını içine alan geniş kapsamlı bir dijital doküman, görsel ve video taraması yapılmıştır. Passolig markasının pazarlama iletişimi uygulamalarına dair elde edilen bilgiler kavramsal temalara ayrılmış, doğrudan alıntı ve görsellerle desteklenerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, Passolig markasının 2018-2022 yıllarını kapsayan süreçte ikincil medya ortamlarından çok kendi iletişim ortam ve araçları ile pazarlama iletişimi faaliyetlerinin yürüttüğü; web sayfası ve e-posta araçlarını etkin olarak kullandığı; sosyal medyada ise aktif olmadığı ve bu mecralarda taraftarlarla etkileşime girmediği tespit edilmiştir. Markanın, incelenen dönemde, pazarlama iletişimi stratejisi bakımından farklılaşmaya gitmediği görülmüştür.

Kaynakça

  • Appel, G., Grewal, L., & Hadi, R. (2020). The future of social media in marketing. Journal of the Academic Marketing. Sci. 48, 79–95.
  • Aslaner, D.A. & Aslaner A.G. (2021) Dijital Dünyada Marka Olmak: Dijital Marka Yönetimi. Dijital Pazarlama İletişimi Ed. Duygu Aydın Aslaner Figen Sabırcan Ahmet İlkay Ceyhan. Kriter Yayınevi. E-kitap. Dole, V. S. (2012). Issues In Marketing Communication. Marketing Management. Retrieved from researchgate.net
  • Donuk B., & Şenduran F. (2006), Futbolun Anatomisi, Ötüken Yayınevi, İstanbul
  • Duncan, T. (2005). Principles of advertising & IMC, 2nd Edn. Journal of Marketing Communications, 11(4): 309–310.
  • Gedikçi Öndoğan, A. (2021). Paydaş Yönetimi Yaklaşımı Doğrultusunda Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) ve Halkla İlişkilerin Rolü. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 24 (2), 528-539.
  • Karaman, Ö. (2019). Türkiye’de Futbol Liglerinde Biletleme Uygulamasının Bütünleşik Pazarlama İletişimi Perspektifinden Değerlendirilmesi: Elektronik Bilet (Passolig Kart) Uygulaması Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Spor Yönetim Bilimleri Anabilim Dalı. Doktora Tezi. İstanbul.
  • Kotler, P. & Keller, K.L. (2012) Marketing Management. 14th Edition, Pearson Education.
  • Mumcu, H. E. & Karakullukçu, Ö. F. (2019). Passolig Uygulamasının Futbol İzleyicisi Üzerine Etkileri. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2 (2), 46-57. Retrieved from.
  • Nagy, S., & Hajdu, G. (2022). The relationship between content marketing and traditional marketing communication tools. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek. https://doi.org/10.32976/stratfuz.2021.25
  • Özocak, G. (2014). Spor Hukuku Yazıları. İstanbul: İstanbul Barosu Yayınları.
  • Öztürk, G. (2006) Logonun Kurum Kimliği Üzerindeki Etkisi, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Yıl:5 Sayı:9, 1-17. Peltekoğlu Balta, F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınevi. 8.baskı. İstanbul
  • Tsimonis, G. & Dimitriadis, S. (2014). Brand strategies in social media. Marketing Intelligence & Planning, 32(3), 328–344.
  • Üstünel, R. & Alkurt, Z. (2011). Futbolda Şiddet ve Düzensizliğin Önlenmesi İçin 6222 Sayılı Yasanın Getirdiği Yeni Bir Uygulama: Elektronik Bilet ve Yaşanan Sorunlar. Kara Harp Okulu Bilim Dergisi, 21 (1), 0-2 . Retrieved from.
  • Yeshın, T. (2006). Sales Promotion. London: Thomson Learning.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara. Seçkin Yayıncılık.
  • Wilcox, G.B., E.Y. Kang, & L.A. Chilek. (2015). Beer, wine, or spirits? Advertising’s impact on four decades of category sales. International Journal of Advertising 34(4): 641–657.
  • Web kaynakları: www.passolig.com.tr (Erişim tarihi: 2018-2022)
  • www.passo.com.tr (Erişim tarihi: 2018-2022)
  • https://www.sikayetvar.com/passolig (Erişim tarihi: 17.06.2018)
  • https://tr-tr.facebook.com/Passolig/ (Erişim tarihi: 14.11.2022)
  • https://www.instagram.com/passolig/?hl=tr (Erişim tarihi: 21.11.2022)
  • http://www.hurriyet.com.tr/passolig-genel-mudurune-2-mac-ceza-40217576 (Erişim tarihi: 05.09.2018)
  • https://twitter.com/passolig?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eautho ( Erişim tarihi: 24.12.2022) https://passolighackathon.splashthat.com (Erişim tarihi: 11.7.2018)
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Rekreasyon
Yazarlar

Özlem Karaman 0000-0002-7186-5891

Selçuk Bora Çavuşoğlu 0000-0003-4163-9655

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 17 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaman, Ö., & Çavuşoğlu, S. B. (2023). Dünden Bugüne Passolig Pazarlama İletişimi Süreci. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 70-83. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1238286

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.