Pazarlama iletişimi, müşterilerle ilişki kurmayı sağlayan marka mesajlarını planlama, uygulama ve izleme sürecidir. Bu doğrultuda, markalar belirli araç ve yöntemlerin birlikteliği ve armonisinden yararlanmaktadır. Bu makalenin amacı ise, Passolig futbolda elektronik kart uygulaması örneği üzerinden pazarlama iletişimi unsurlarını açıklamak ve kullanımına ışık tutmaktır. Araştırma kapsamında, ilk bölümde pazarlama iletişimi konusu kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmanın sonraki bölümünde ise Passolig markasının pazarlama iletişimi uygulamaları incelenmiştir. Bu amaçla, 2018-2022 yılllarını içine alan geniş kapsamlı bir dijital doküman, görsel ve video taraması yapılmıştır. Passolig markasının pazarlama iletişimi uygulamalarına dair elde edilen bilgiler kavramsal temalara ayrılmış, doğrudan alıntı ve görsellerle desteklenerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, Passolig markasının 2018-2022 yıllarını kapsayan süreçte ikincil medya ortamlarından çok kendi iletişim ortam ve araçları ile pazarlama iletişimi faaliyetlerinin yürüttüğü; web sayfası ve e-posta araçlarını etkin olarak kullandığı; sosyal medyada ise aktif olmadığı ve bu mecralarda taraftarlarla etkileşime girmediği tespit edilmiştir. Markanın, incelenen dönemde, pazarlama iletişimi stratejisi bakımından farklılaşmaya gitmediği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Rekreasyon |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 1 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.