Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Rumination Levels of University Students Engaging in Active Sports

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 194 - 205, 27.12.2024
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1576549

Öz

Purpose: It aims to investigate the rumination levels of university students doing sports during competitions according to some demographic factors. Material & Method: The universe of the study consists of university students. The sample consists of a total of 407 students, 170 female and 237 male, who were randomly selected from among these students. A personal information form developed by the researchers was used to collect information about the independent variables. In addition, the Sports Competition Rumination Scale developed by Michel-Kröhler et al., (2021) was adapted to Turkish and the Sports Competition Rumination Scale, the validity and reliability of which was done by Karafil and Pehlivan (2023), was used. SPSS 25 program was used in the analysis of the study. Independent sample T-Test and Anova Test were used when analyzing the data. The significance level was considered as p<0.05 when analyzing the analyzes.Findings: It is observed that the mean scores of female participants are higher. It is seen that the average scores of those who do individual sports are higher. While those between the ages of 22-25 have the highest average score, it is seen that the age group with the lowest average score is 26 years and above. It is seen that those with medium income levels have higher average scores. A statistically significant difference was observed in terms of years of sports. Conclusion: It is understood that the rumination levels of female participants are higher. It is understood that those who do individual sports have higher rumination levels than individuals who do team sports.

Kaynakça

  • Abakay, U., Biçer, M., Özdal, M., & Yıldırım, A. (2018). Aerobik Antrenman Programının 12-14 Yaş Erkek Hokeycilerin Atılganlık Düzeyine Etkisi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (3), 155–162.
  • Aksoy, H.F. & Aşçı, H. (2021). Sporcularda Optimal Performans Duygu Durumu: Ruminatif Düşünce ve Akıldışı İnançların Rolü Üzerine bir Çalışma. Spor Bilimleri Dergisi, 32(2), 53-63.
  • Aksoy, R., Beyaz, M.M. (2021). Futbolcular ile Taekwondocuların Zihinsel Antreman Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilimleri Bilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Akyol, G., & Taşkıran, C. (2023). Elit düzey güreşçilerin bilişsel esneklik düzeyleri ve stresle başa çıkma stratejileri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 28(4), 267-275.https://Doi.Org/10.53434/Gbesbd.1318148
  • Anayurt, A. (2017). Duygu düzenleme ile erken dönem uyumsuz şemalar, bilişsel esneklik ve ruminasyon arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayer R, Eken Ö. (2021). Some variations of anaerobic performance from morning to night: massage affects performance and diurnal variation. Online Journal of Educational Policy and Management, Araraquara, v. 25, no. 3, p. 2459–2474.
  • Bayer, R., & Eken, Ö. (2021). The acute effect of different massage durations on squat jump, countermovement jump and flexibility performance in muay Thai athletes. Physical Education of Students, 25(6), 353-358. https://doi.org/10.15561 /20755279.2021.0603
  • Belli, E., & Başoğlu, Ö. E. (2024). Curling Sporcularının Ruminasyon Düzeyleri ile Uyku Davranış Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(2), 918-925. https://doi.org/10.37989/ gumussagbil.1410160
  • Birrer, D., Röthlin, P., & Morgan, G. (2012). Mindfulness to enhance athletic performance: Theoretical considerations and possible impact mechanisms. Mindfulness, 3, 325–246.
  • Bozkurt, O., (2023). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. Güllü Mehmet (Ed.). Duvar Yayınları.
  • Cevahircioğlu, B., Karakuş, K., & Şenel, E. (2023). Sporcularda Zihinsel Antrenman ile Müsabaka Ruminasyonu Arasındaki İlişki. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 292-305.
  • Demir, B. (2021). Erken dönem uyumsuz şemalar ile psikolojik belirtilerin ruminatif düşünme biçimi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Eken Ö, Bozkurt O, Türkmen M, Kurtoglu A, Alotaibi M.H., Elkholi S.M. (2024). Post-Lunch Napping as a Strategy to Enhance Physiological Performance and Cognitive Function in Elite Volleyball Players. Medicina.; 60(10):1698. https://doi.org/10.3390/medicina60101698.
  • Feldman, G. C., Joormann, J. & Johnson, S. L. (2008). Responses to positive affect: A selfreport measure of rumination and dampening. Cognitive Therapy and Research, 32(4), 507. https://doi.org/10.1007%2Fs10608-006-9083-0
  • Grant Kathryn E. & Compas B. E. (1995). ‘Stress and Anxious-Depressedsymptoms Among Adolescents: Searching for Mechanisms of Risk’, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 63(6), S.1015-1021.
  • Ito, T., Takenaka, K., Tomita, T. & Agari, I. (2006). Comparison of ruminative responses with negative rumination as a vulnerability factor for depression. Psychological Reports, 99(3), 763-772. https://doi.org/10.2466/pr0.99.3.763-772
  • Johar, G., Meng, R. & Wilcox, K. (2015). Thinking about financial deprivation: Rumination and decision making among the poor. ACR North American Advances. 43, 208-211.
  • Karadağ, C. C. (2023). Bireysel ve takım sporcularında bilişsel esneklik, sportif öz güven ve spora özgü başarı motivasyonunun incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray Üniversitesi.
  • Karafil, A.Y., Pehlivan, E. (2023). Spor Müsabakası Ruminasyon Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2023, 28(1), 8-15.
  • Kaya, H. (2022). Bireysel ve takım elit sporcularda zihinsel antrenman düzeyleri ve bilişsel esneklik durumlarının incelenmesi. Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü. Atatürk Üniversitesi. Erzurum.
  • Koç, İ. (2023). Elit sporcuların zihinsel antrenman becerilerinin incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3) , 55-69.
  • Macar, H. (2022). Fitness merkezlerine üye bireylerin ruminatif düşünce biçimi, yaşamın anlamı ve sosyal görünüş kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi *Yayımlanmamış yüksek lisans tezi+. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Martin, L. J., & McCulloch, K. (2006). The Effects of Rumination on Sport Performance. International Journal of Sports Science & Coaching, 1(2), 109-119. doi:10.1260/174795406778901353
  • Martin, L.L. & Tesser, A. (1996). Some ruminative thoughts. Advances İn Social Cognition, 9(1996), 1-47.
  • Michel-Kröhler, A., Krys, S. & Berti, S. (2021). Development and preliminary validation of the sports competition rumination scale (SCRS). Journal of Applied Sport Psychology, 1-19.
  • Neziroğlu G. (2010). Ruminasyon, Yaşantısal Kaçınma ve Problem Çözme Becerileri ile Depresif Belirtiler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Nolen-Hoeksema, S. & Davis, C. G. (1999). " Thanks for sharing that": ruminators and their social support networks. Journal of Personality and Social Psychology, 77(4), 801.
  • Nolen-Hoeksema, S. (2000). The Role of Rumination in Depression. Journal of Abnormal Psychology, 109(3), 504-511. doi:10.1037/0021-843X.109.3.504
  • Raedeke, T. D., & Smith, A. L. (2004). Development of the Athlete Burnout Questionnaire. The Sport Psychologist, 18(1), 49-68. doi:10.1123/tsp.18.1.49
  • Schempp, P. G., & Grasten, A. (2018). Mindfulness and Rumination in Athletes: A Conceptual Analysis. Sport Psychology, 32(2), 179-189. doi:10.1123/tsp.2017-0037
  • Suh, D. Y. (2016). Effects of negative self-evaluation bias on depression, rumination, and distractibility. Yale Review of Undergraduate Research in Psychology, 49, 49-59.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Vatansever, M. & İlhan, İ. Ö. (2020). Alkol bağımlılığı olan ve olmayan bireylerin öfke ruminasyonu açısından karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Bağımlılık Dergisi, 21(4), 255-264.
  • Whitmer, A. J. & Gotlib, I.H. (2013). An attentional scope model of rumination. Psychological Bulletin,139(5), 1036.
  • Yang, H., Wang, Z., Song, J., Lu, J., Huang, X., Zou, Z. ve Pan, L. (2018). The positive and negative rumination scale: Development and preliminary validation. Current Psychology. DOI:10.1007/s12144-018-9950-3
  • Yıldırım, A. (2022). Hokey Sporcularına Uygulanan Sekiz Haftalık Aerobik Egzersizin Başarı Motivasyonu Düzeylerine Olan Etkisi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 128-136.
  • Yılmaz, B. H., Yetim, D., Özdemir, M., Üzer, Y., vd. (2024). Sporcularda Ruminasyon ile Bilişsel Esneklik Arasındaki İlişki. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 127-139.
  • Yılmaz, T. Amatör Küme Liglerinde Futbol Oynayan Bireylerin Ruminasyon Düzeylerinin İncelenmesi. Spor Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, Ed. Mehmet Şerif ÖKMEN, Mehmet SARIKAYA, 263-274, Duvar Yayınları, 2023.
  • Yildirim, A. (2022). Investigation of the Effect of 8-Week Life Kinetic Training on Self-Confidence, Attention and Psychological Skill Levels in Sedentary Men Students. Education Quarterly Reviews, 5(3), 152-158.
  • Yüksel, C. G. (2019). Üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalığın duygusal şemalar ve psikolojik esneklik üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zhang, B. (2022). The impact of negative news on athletes’ performance on the field. In 2021 International Conference on Public Art and Human Development (ICPAHD 2021) (pp. 67-70). Atlantis Press.

Aktif Spor Yapan Üniversite Öğrencilerinin Ruminasyon Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 2, 194 - 205, 27.12.2024
https://doi.org/10.31680/gaunjss.1576549

Öz

Amaç: Spor yapan üniversite öğrencilerinin ruminasyon düzeylerinin bir takım demografik etkenlere göre araştırılması amaçlanmıştır. Materyal & Metot: Araştırmanın evrenini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu öğrencileri içerisinden rastgele seçilmiş spor yapan 170 kadın, 237 erkek olmak üzere toplam 407 öğrenci oluşturmaktadır. Bağımsız değişkenler ile ilgili bilgi toplamak üzere, araştırmacılar tarafından geliştirilen, kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Buna ek olarak Michel-Kröhler ve ark., (2021) tarafından geliştirilen Spor Müsabakası Ruminasyon Ölçeğinin Türkçe ’ye uyarlanması, Geçerlilik ve Güvenirliği Karafil ve Pehlivan (2023) tarafından yapılmış olan Spor Müsabakası Ruminasyon Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan çalışmada elde edilen veriler incelenirken, analizin de SPSS 25 versiyonlu paket programı kullanılmıştır. Çalışma grubunun tanımlayıcı istatistiklerinde (Frekans, Ortalama, Standart Sapma, Yüzde) bakılmıştır. Verilerin analiz edilirken bağımsız örneklem T-Test ve Anova Testinden yararlanılmıştır. Analizler yapılırken anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak dikkate alınmıştır. Bulgular: Kadın katılımcıların ortalama puanlarının Erkek katılımcılara göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Bireysel spor branşı yapanların ortalama puanlarının Takım sporu yapan bireylere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Yaşları 22-25 arasında olanların en yüksek ortalama puana sahip olduğu görülürken, en düşük ortalama puana sahip yaş grubunun ise 26 yaş ve üzeri olduğu görülmektedir. Gelir düzeyi orta olan kişilerin diğer gruplara göre daha yüksek ortalama puana sahip olduğu görülmektedir. Spor yılı açısından istatistiki olarak anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sonuç: Kadın katılımcıların Erkek katılımcılara göre ruminasyon düzeylerinin daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Spor türü değişkeni açısından Bireysel spor branşı yapanların Takım sporu yapan bireylere göre daha yüksek ruminasyon düzeyine sahip olduğu anlaşılmaktadır. Spor yapma yılı daha az kişilerin ruminasyon düzeylerinin yüksek olduğu anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Abakay, U., Biçer, M., Özdal, M., & Yıldırım, A. (2018). Aerobik Antrenman Programının 12-14 Yaş Erkek Hokeycilerin Atılganlık Düzeyine Etkisi. Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (3), 155–162.
  • Aksoy, H.F. & Aşçı, H. (2021). Sporcularda Optimal Performans Duygu Durumu: Ruminatif Düşünce ve Akıldışı İnançların Rolü Üzerine bir Çalışma. Spor Bilimleri Dergisi, 32(2), 53-63.
  • Aksoy, R., Beyaz, M.M. (2021). Futbolcular ile Taekwondocuların Zihinsel Antreman Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Antrenörlük Eğitimi Anabilim Dalı, Hareket ve Antrenman Bilimleri Bilim Dalı, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Akyol, G., & Taşkıran, C. (2023). Elit düzey güreşçilerin bilişsel esneklik düzeyleri ve stresle başa çıkma stratejileri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 28(4), 267-275.https://Doi.Org/10.53434/Gbesbd.1318148
  • Anayurt, A. (2017). Duygu düzenleme ile erken dönem uyumsuz şemalar, bilişsel esneklik ve ruminasyon arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayer R, Eken Ö. (2021). Some variations of anaerobic performance from morning to night: massage affects performance and diurnal variation. Online Journal of Educational Policy and Management, Araraquara, v. 25, no. 3, p. 2459–2474.
  • Bayer, R., & Eken, Ö. (2021). The acute effect of different massage durations on squat jump, countermovement jump and flexibility performance in muay Thai athletes. Physical Education of Students, 25(6), 353-358. https://doi.org/10.15561 /20755279.2021.0603
  • Belli, E., & Başoğlu, Ö. E. (2024). Curling Sporcularının Ruminasyon Düzeyleri ile Uyku Davranış Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(2), 918-925. https://doi.org/10.37989/ gumussagbil.1410160
  • Birrer, D., Röthlin, P., & Morgan, G. (2012). Mindfulness to enhance athletic performance: Theoretical considerations and possible impact mechanisms. Mindfulness, 3, 325–246.
  • Bozkurt, O., (2023). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması. Güllü Mehmet (Ed.). Duvar Yayınları.
  • Cevahircioğlu, B., Karakuş, K., & Şenel, E. (2023). Sporcularda Zihinsel Antrenman ile Müsabaka Ruminasyonu Arasındaki İlişki. Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 292-305.
  • Demir, B. (2021). Erken dönem uyumsuz şemalar ile psikolojik belirtilerin ruminatif düşünme biçimi, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Kent Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Eken Ö, Bozkurt O, Türkmen M, Kurtoglu A, Alotaibi M.H., Elkholi S.M. (2024). Post-Lunch Napping as a Strategy to Enhance Physiological Performance and Cognitive Function in Elite Volleyball Players. Medicina.; 60(10):1698. https://doi.org/10.3390/medicina60101698.
  • Feldman, G. C., Joormann, J. & Johnson, S. L. (2008). Responses to positive affect: A selfreport measure of rumination and dampening. Cognitive Therapy and Research, 32(4), 507. https://doi.org/10.1007%2Fs10608-006-9083-0
  • Grant Kathryn E. & Compas B. E. (1995). ‘Stress and Anxious-Depressedsymptoms Among Adolescents: Searching for Mechanisms of Risk’, Journal of Consulting and Clinical Psychology, 63(6), S.1015-1021.
  • Ito, T., Takenaka, K., Tomita, T. & Agari, I. (2006). Comparison of ruminative responses with negative rumination as a vulnerability factor for depression. Psychological Reports, 99(3), 763-772. https://doi.org/10.2466/pr0.99.3.763-772
  • Johar, G., Meng, R. & Wilcox, K. (2015). Thinking about financial deprivation: Rumination and decision making among the poor. ACR North American Advances. 43, 208-211.
  • Karadağ, C. C. (2023). Bireysel ve takım sporcularında bilişsel esneklik, sportif öz güven ve spora özgü başarı motivasyonunun incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aksaray Üniversitesi.
  • Karafil, A.Y., Pehlivan, E. (2023). Spor Müsabakası Ruminasyon Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2023, 28(1), 8-15.
  • Kaya, H. (2022). Bireysel ve takım elit sporcularda zihinsel antrenman düzeyleri ve bilişsel esneklik durumlarının incelenmesi. Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü. Atatürk Üniversitesi. Erzurum.
  • Koç, İ. (2023). Elit sporcuların zihinsel antrenman becerilerinin incelenmesi. Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(3) , 55-69.
  • Macar, H. (2022). Fitness merkezlerine üye bireylerin ruminatif düşünce biçimi, yaşamın anlamı ve sosyal görünüş kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi *Yayımlanmamış yüksek lisans tezi+. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Martin, L. J., & McCulloch, K. (2006). The Effects of Rumination on Sport Performance. International Journal of Sports Science & Coaching, 1(2), 109-119. doi:10.1260/174795406778901353
  • Martin, L.L. & Tesser, A. (1996). Some ruminative thoughts. Advances İn Social Cognition, 9(1996), 1-47.
  • Michel-Kröhler, A., Krys, S. & Berti, S. (2021). Development and preliminary validation of the sports competition rumination scale (SCRS). Journal of Applied Sport Psychology, 1-19.
  • Neziroğlu G. (2010). Ruminasyon, Yaşantısal Kaçınma ve Problem Çözme Becerileri ile Depresif Belirtiler Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Nolen-Hoeksema, S. & Davis, C. G. (1999). " Thanks for sharing that": ruminators and their social support networks. Journal of Personality and Social Psychology, 77(4), 801.
  • Nolen-Hoeksema, S. (2000). The Role of Rumination in Depression. Journal of Abnormal Psychology, 109(3), 504-511. doi:10.1037/0021-843X.109.3.504
  • Raedeke, T. D., & Smith, A. L. (2004). Development of the Athlete Burnout Questionnaire. The Sport Psychologist, 18(1), 49-68. doi:10.1123/tsp.18.1.49
  • Schempp, P. G., & Grasten, A. (2018). Mindfulness and Rumination in Athletes: A Conceptual Analysis. Sport Psychology, 32(2), 179-189. doi:10.1123/tsp.2017-0037
  • Suh, D. Y. (2016). Effects of negative self-evaluation bias on depression, rumination, and distractibility. Yale Review of Undergraduate Research in Psychology, 49, 49-59.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Vatansever, M. & İlhan, İ. Ö. (2020). Alkol bağımlılığı olan ve olmayan bireylerin öfke ruminasyonu açısından karşılaştırılmalı olarak incelenmesi. Bağımlılık Dergisi, 21(4), 255-264.
  • Whitmer, A. J. & Gotlib, I.H. (2013). An attentional scope model of rumination. Psychological Bulletin,139(5), 1036.
  • Yang, H., Wang, Z., Song, J., Lu, J., Huang, X., Zou, Z. ve Pan, L. (2018). The positive and negative rumination scale: Development and preliminary validation. Current Psychology. DOI:10.1007/s12144-018-9950-3
  • Yıldırım, A. (2022). Hokey Sporcularına Uygulanan Sekiz Haftalık Aerobik Egzersizin Başarı Motivasyonu Düzeylerine Olan Etkisi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 7(2), 128-136.
  • Yılmaz, B. H., Yetim, D., Özdemir, M., Üzer, Y., vd. (2024). Sporcularda Ruminasyon ile Bilişsel Esneklik Arasındaki İlişki. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 127-139.
  • Yılmaz, T. Amatör Küme Liglerinde Futbol Oynayan Bireylerin Ruminasyon Düzeylerinin İncelenmesi. Spor Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar, Ed. Mehmet Şerif ÖKMEN, Mehmet SARIKAYA, 263-274, Duvar Yayınları, 2023.
  • Yildirim, A. (2022). Investigation of the Effect of 8-Week Life Kinetic Training on Self-Confidence, Attention and Psychological Skill Levels in Sedentary Men Students. Education Quarterly Reviews, 5(3), 152-158.
  • Yüksel, C. G. (2019). Üniversite öğrencilerinde bilinçli farkındalığın duygusal şemalar ve psikolojik esneklik üzerindeki etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zhang, B. (2022). The impact of negative news on athletes’ performance on the field. In 2021 International Conference on Public Art and Human Development (ICPAHD 2021) (pp. 67-70). Atlantis Press.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi
Bölüm Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi
Yazarlar

Tugay Yılmaz 0000-0003-3335-5361

Muhammet Hakan Mayda 0000-0002-7062-3284

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 30 Ekim 2024
Kabul Tarihi 25 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, T., & Mayda, M. H. (2024). Aktif Spor Yapan Üniversite Öğrencilerinin Ruminasyon Düzeylerinin İncelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 194-205. https://doi.org/10.31680/gaunjss.1576549

ISSN: 2536-5339

Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi

16157

Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.