Purpose: It aims to investigate the rumination levels of university students doing sports during competitions according to some demographic factors. Material & Method: The universe of the study consists of university students. The sample consists of a total of 407 students, 170 female and 237 male, who were randomly selected from among these students. A personal information form developed by the researchers was used to collect information about the independent variables. In addition, the Sports Competition Rumination Scale developed by Michel-Kröhler et al., (2021) was adapted to Turkish and the Sports Competition Rumination Scale, the validity and reliability of which was done by Karafil and Pehlivan (2023), was used. SPSS 25 program was used in the analysis of the study. Independent sample T-Test and Anova Test were used when analyzing the data. The significance level was considered as p<0.05 when analyzing the analyzes.Findings: It is observed that the mean scores of female participants are higher. It is seen that the average scores of those who do individual sports are higher. While those between the ages of 22-25 have the highest average score, it is seen that the age group with the lowest average score is 26 years and above. It is seen that those with medium income levels have higher average scores. A statistically significant difference was observed in terms of years of sports. Conclusion: It is understood that the rumination levels of female participants are higher. It is understood that those who do individual sports have higher rumination levels than individuals who do team sports.
Amaç: Spor yapan üniversite öğrencilerinin ruminasyon düzeylerinin bir takım demografik etkenlere göre araştırılması amaçlanmıştır. Materyal & Metot: Araştırmanın evrenini üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise bu öğrencileri içerisinden rastgele seçilmiş spor yapan 170 kadın, 237 erkek olmak üzere toplam 407 öğrenci oluşturmaktadır. Bağımsız değişkenler ile ilgili bilgi toplamak üzere, araştırmacılar tarafından geliştirilen, kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Buna ek olarak Michel-Kröhler ve ark., (2021) tarafından geliştirilen Spor Müsabakası Ruminasyon Ölçeğinin Türkçe ’ye uyarlanması, Geçerlilik ve Güvenirliği Karafil ve Pehlivan (2023) tarafından yapılmış olan Spor Müsabakası Ruminasyon Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan çalışmada elde edilen veriler incelenirken, analizin de SPSS 25 versiyonlu paket programı kullanılmıştır. Çalışma grubunun tanımlayıcı istatistiklerinde (Frekans, Ortalama, Standart Sapma, Yüzde) bakılmıştır. Verilerin analiz edilirken bağımsız örneklem T-Test ve Anova Testinden yararlanılmıştır. Analizler yapılırken anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak dikkate alınmıştır. Bulgular: Kadın katılımcıların ortalama puanlarının Erkek katılımcılara göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Bireysel spor branşı yapanların ortalama puanlarının Takım sporu yapan bireylere göre daha yüksek olduğu görülmektedir. Yaşları 22-25 arasında olanların en yüksek ortalama puana sahip olduğu görülürken, en düşük ortalama puana sahip yaş grubunun ise 26 yaş ve üzeri olduğu görülmektedir. Gelir düzeyi orta olan kişilerin diğer gruplara göre daha yüksek ortalama puana sahip olduğu görülmektedir. Spor yılı açısından istatistiki olarak anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sonuç: Kadın katılımcıların Erkek katılımcılara göre ruminasyon düzeylerinin daha yüksek olduğu anlaşılmaktadır. Spor türü değişkeni açısından Bireysel spor branşı yapanların Takım sporu yapan bireylere göre daha yüksek ruminasyon düzeyine sahip olduğu anlaşılmaktadır. Spor yapma yılı daha az kişilerin ruminasyon düzeylerinin yüksek olduğu anlaşılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi, Egzersiz ve Spor Psikolojisi |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.