Araştırmanın amacı Türkiye’deki spor liseleri arasında benzer nitelikli, tematik olmayan, birbiri ile karşılaştırması mümkün liselerin veri zarflama analizi yöntemi ile etkinliklerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın örneklemini 4 yıl ve üzerinde mezun vermiş 8 spor lisesi oluşturmuş ve bu liselerin 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılı sürecindeki etkinlikleri değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde Frontier Analyst programından yararlanılmıştır. Analizleri yapabilmek amacıyla örneklemi oluşturan spor liselerinin öğrenci, öğretmen, derslikler, spor salonu, spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarına yerleşme oranları ile girdi ve çıktıları işlenmiştir. Benzer nitelikleri olan spor liseleri CCR ve BCC modellerine uygun olarak hem sabit hem de değişken ölçek getirisine uygun iki modelde çıktı yönelimli incelenmiştir. Araştırma sonucunda, CCR modelde 8 spor lisesinden 4’ünün etkin olduğu, BCC modelde ise 8 spor lisesinden 6’sının etkin olduğu belirlenmiştir. Spor liselerine yerleşen öğrencilerin profilleri ve elde edilen altyapı düzeyleri neticesinde benzer nitelikli okullarda eğitim veren okullar arasında öğrenci sayıları az olan okulların saha, tesis ve malzeme eksiklikleri olduğu ancak bu duruma tahammül ettikleri, bu tahammül durumunun öğretmen sayıları yeterli düzeyde iken gerçekleştiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin genel akademik başarılarının pekiyi olmadığı, birçoğunun kendi alanları dışında başka bir yükseköğretim kurumuna giriş için yeterli puanlara ulaşamadığı, temel hedefleri olan beden eğitimi ve spor alanlarında yükseköğretime daha çok yerleştikleri belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ISSN: 2536-5339
Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi
Bu dergi içerisinde yer alan eserler aksi belirtilmedikçe Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.