BibTex RIS Kaynak Göster

The Cultural Arts and Turkish Painting During WWI and Its Aftermath

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 14, - , 01.06.2014
https://doi.org/10.19060/gav.23804

Öz

Geography of Anatolia, the Western and Eastern civilization in transition between the route, these cultures tweakers. East-West spread in society, followed by European countries to get out easy problems in which during the war has been an enemy in front of them. Birth dates back to the 1880s coinciding with military painters zone painters, Balkan war, World War I and the war of independence. This environment consists of the artist personalities. See education in Sanayi-I Nefise then they continue their art education in Paris. You have to go back to the dorm with the rest of the first World War the painters, “1914 generation” referred to by name. They are looking at the previous generation of photographic as a reaction to Impressionism while most. After World War I, the National efforts, and in the war of independence and a new regime set up an empire crumbles pains an environment, the presence of social art hissedilemezken, art community, many artists after World War I and was wounded or killed in the war of liberation, has been. Therefore, for the first time in Turkish war issues tables. In the years after World War I and last this uncertainty, rather than evaluating the approach of community problems, art philosophy, culture and art policies applied

Kaynakça

  • BAŞKAN, Seyfi., Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye’de Resim, Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri Yayınları, Ankara, 1997.
  • BAŞKAN, Seyfi., Osmanlı Ressamlar Cemiyeti, Çardaş Yayınları, Ankara, 1994.
  • CEZAR, Mustafa., Sanatta Batı’ya Açılış ve Osman Hamdi, Anadolu Sanat Ya- yınları, İstanbul, 1995.
  • GÖREN, Ahmet Kamil., 50. Yılında Akbank Resim Koleksiyonu, Akbank Kültür ve Sanat Müdürlüğü Yayınları, İstanbul, 1998.
  • GÜZ, Nurettin., Türkiye’de Basın İktidar İlişkileri (1920-1927) Ankara, Gazi
  • Üniversitesi, BasınYayın Yüksek Okulu Yayınları, Yayın No: 9, 1991.
  • ÖZDEMİR, Nurdane., Anadolu Halk Kültüründe Resim, Heykel ve Müziğin Yeri, Önemi, Nurol Yayıncılık, Ankara, 1997.

I. Dünya Savaşı ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı ve Türk Resmi

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 14, - , 01.06.2014
https://doi.org/10.19060/gav.23804

Öz

Anadolu coğrafyası, Batı ve Doğu medeniyeti arasında geçiş güzergâhında yer aldığından, bu kültürlerin etkisindedir. Doğu–batı ikilemindeki toplum, içinde bulunduğu olumsuzluklardan sıyrılabilmek için izlediği Avrupa ülkeleri savaş yıllarında önlerinde düşman olmuştur. Doğum tarihleri 1880’lere rastlayan asker ressamlar kuşağındaki ressamlar, Balkan Savaşı, I. Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı’nı yaşarlar. Bu ortamda sanatçı kişilikleri oluşur. Sanayi-i Nefise’de gördükleri eğitimin ardından gittikleri Paris’te aldıkları sanat eğitimlerine devam ederler. Birinci Dünya Savaşıyla birlikte yurda dönmek zorunda kalan ressamlar, “1914 Kuşağı” adı ile anılır. Kendilerinden önceki kuşağın fotografik bakışına karşı bir tepki olarak izlenimciliği benimserler. I.Dünya Savaşının ardından verilen Millî Mücadele çabaları ve Kurtuluş Savaşı yıllarında parçalanan bir imparatorluğun ve yeni bir rejimin kurulma sancılarının yaşandığı bir ortamda toplumsal sanatın varlığı hissedilemezken, sanat camiasından birçok sanatçı I. Dünya Savaşı ve ardından Kurtuluş Savaşına katılmış, yaralanmış ya da şehit olmuştur. Bu nedenle Türk resminde ilk defa savaş konulu tablolar görülür. I.Dünya Savaşı ve sonrasındaki yıllarda geçen bu belirsizlik sanat felsefesinden ziyade, toplum sorunlarını değerlendiren yaklaşımlarıyla kültür ve sanat politikalarının uygulandığı görülür

Kaynakça

  • BAŞKAN, Seyfi., Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye’de Resim, Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri Yayınları, Ankara, 1997.
  • BAŞKAN, Seyfi., Osmanlı Ressamlar Cemiyeti, Çardaş Yayınları, Ankara, 1994.
  • CEZAR, Mustafa., Sanatta Batı’ya Açılış ve Osman Hamdi, Anadolu Sanat Ya- yınları, İstanbul, 1995.
  • GÖREN, Ahmet Kamil., 50. Yılında Akbank Resim Koleksiyonu, Akbank Kültür ve Sanat Müdürlüğü Yayınları, İstanbul, 1998.
  • GÜZ, Nurettin., Türkiye’de Basın İktidar İlişkileri (1920-1927) Ankara, Gazi
  • Üniversitesi, BasınYayın Yüksek Okulu Yayınları, Yayın No: 9, 1991.
  • ÖZDEMİR, Nurdane., Anadolu Halk Kültüründe Resim, Heykel ve Müziğin Yeri, Önemi, Nurol Yayıncılık, Ankara, 1997.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Candaş Keskin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Keskin, C. (2014). I. Dünya Savaşı ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı ve Türk Resmi. Gazi Akademik Bakış, 7(14). https://doi.org/10.19060/gav.23804
AMA Keskin C. I. Dünya Savaşı ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı ve Türk Resmi. Gazi Akademik Bakış. Haziran 2014;7(14). doi:10.19060/gav.23804
Chicago Keskin, Candaş. “I. Dünya Savaşı Ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı Ve Türk Resmi”. Gazi Akademik Bakış 7, sy. 14 (Haziran 2014). https://doi.org/10.19060/gav.23804.
EndNote Keskin C (01 Haziran 2014) I. Dünya Savaşı ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı ve Türk Resmi. Gazi Akademik Bakış 7 14
IEEE C. Keskin, “I. Dünya Savaşı ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı ve Türk Resmi”, Gazi Akademik Bakış, c. 7, sy. 14, 2014, doi: 10.19060/gav.23804.
ISNAD Keskin, Candaş. “I. Dünya Savaşı Ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı Ve Türk Resmi”. Gazi Akademik Bakış 7/14 (Haziran 2014). https://doi.org/10.19060/gav.23804.
JAMA Keskin C. I. Dünya Savaşı ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı ve Türk Resmi. Gazi Akademik Bakış. 2014;7. doi:10.19060/gav.23804.
MLA Keskin, Candaş. “I. Dünya Savaşı Ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı Ve Türk Resmi”. Gazi Akademik Bakış, c. 7, sy. 14, 2014, doi:10.19060/gav.23804.
Vancouver Keskin C. I. Dünya Savaşı ve Sonrası Türkiye’de Kültür Sanat Ortamı ve Türk Resmi. Gazi Akademik Bakış. 2014;7(14).

Gazi Akademik Bakış Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.