BibTex RIS Kaynak Göster

The Fortune-Telling of Liver, Bird-Flying in Hittites and Their Tracks on Etruscans

Yıl 2009, Cilt: 3 Sayı: 5, 231 - 250, 01.06.2009

Öz

The human in ancient times regarded certain supernatural objects or events, which looked superior to them as celestial because he was afraid of the nature. As a result, he made up a number of totems in the nature such as the sun, moon, sky, soil, water, plants and etc.; for this reason all religious movements were built on a politeist and pantheonist mind. On the other hand, the irresistible desire in man to find out what gods thought of him was the main constituent of the fortune-telling. As in all ancient societies, Hittites and Etruscans also developed certain techniques of fortune-telling to know about the theological wish, among which were fortune-telling of liver or bird-flying. In this study, in spite of the highly distant time zones of Hittites and Etruscans, these two similar techniques were depicted. In that way, it is correlated that there could be a cultural link between Hittites, who established a prominent civilization in Anatolia, and Etruscans, assumed to be an Anatolian originated society before establishing another prominent civilization in Europe, who also had a prominent effect on Roman culture. 

Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı

Yıl 2009, Cilt: 3 Sayı: 5, 231 - 250, 01.06.2009

Öz

Eski Çağ insanı, doğadan korktuğu, kontrol edemediği, kendisinden üstün gördüğü varlık ve olayların tanrısal güçler olduğuna inanmıştır. Bunun sonucu olarak Güneş, Ay, gökyüzü, toprak, su, bitki vb. doğa unsurları ilahlaştırılmış, başlangıçta tüm dinler politeizm, yani tanrılar alemi (pantheon) anlayışı üzerine inşa edilmiştir. Eski Çağ insanının, tanrıların kendisiyle ilgili almış oldukları kararları öğrenme arzusu ise, falcılığın temelinde yatmaktadır. Bütün eski toplumlarda olduğu gibi, gerek Hititler, gerekse Etrüskler tanrısal iradenin bilinmesine izin verecek falcılık teknikleri geliştirmişlerdir ki, karaciğer falı ve kuş uçuşu falı bunlar arasında yer almaktadır. Bu çalışmada; Hititler ve Etrüskler cephesinden farklı zaman ve mekanda hayat bulmuş olmasına karşın, benzer kimlik arz eden bu iki teknik ele alınmıştır. Böylece, Anadolu’nun ileri medeniyetlerinden birini kuran Hititler ile, yine Avrupa’nın ileri medeniyetlerinden birini kuran, Anadolu orijinli bir kavim olduğu görüşü büyük ölçüde kabul gören ve Roma kültürü üzerinde önemli ölçüde tesir sahibi olan Etrüskler arasında kültürel bir bağlantı bulunduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Orhun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Orhun, M. . (2009). Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı. Gazi Akademik Bakış, 3(5), 231-250.
AMA Orhun M. Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı. Gazi Akademik Bakış. Haziran 2009;3(5):231-250.
Chicago Orhun, Murat. “Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı Ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı”. Gazi Akademik Bakış 3, sy. 5 (Haziran 2009): 231-50.
EndNote Orhun M (01 Haziran 2009) Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı. Gazi Akademik Bakış 3 5 231–250.
IEEE M. . Orhun, “Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı”, Gazi Akademik Bakış, c. 3, sy. 5, ss. 231–250, 2009.
ISNAD Orhun, Murat. “Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı Ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı”. Gazi Akademik Bakış 3/5 (Haziran 2009), 231-250.
JAMA Orhun M. Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı. Gazi Akademik Bakış. 2009;3:231–250.
MLA Orhun, Murat. “Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı Ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı”. Gazi Akademik Bakış, c. 3, sy. 5, 2009, ss. 231-50.
Vancouver Orhun M. Hititler’de Karaciğer Falı, Kuş Uçuşu Falı ve Bunların Etrüskler’deki Uzantısı. Gazi Akademik Bakış. 2009;3(5):231-50.

Gazi Akademik Bakış Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.