BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, , 99 - , 09.02.2015
https://doi.org/10.17671/btd.43357

Öz

—This research aims to analyze the projects which have been implemented in 1984-2013 in order to use the technology in Turkish Education System, effectively. Data of 32 projects were examined diligently for this study. The data were obtained from relevant foundations and enterprises’ web sites and from their official published documents and reports. Research results show that substantial amounts of investment were made to the effective usage of technology in Turkish Education System during three decades. It’s revealed that despite these investments, the results of the projects, which were implemented in previous years were not analyzed properly. In addition, they the databases were not produced about the projects and were not kept the relevant data. With this regard, without consideration of the needs, it has been observed that analyses were integrated to the education system by only purchasing technology. In conclusion, recent study was reviewed of these 32 projects data and brought in the literature. Some of web resources that contain data are not available anymore. This data will be an important source for the researchers who seek the projects’ data in the future

Kaynakça

  • Y. Göktaş, Z. Yıldırım, S. Yıldırım, “Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Eğitim Fakültelerindeki Durumu: Dekanların Görüşleri”, Eğitim ve Bilim, 33(149), 30-50, 2008. (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/6MNrBA4JG)
  • A. Yıldırım, H. Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Türkiye, 2006.
  • Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Hayat Boyu Öğrenme Yürütme Kurulu Sekretaryası, Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi ve 2009-2013 Dönemi Hayat Boyu Öğrenme Faaliyet Planı,
  • Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara, 2010. (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/6MNqdcxHf)
  • Mili Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Stratejik Plan 2010-2014, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Türkiye, http://www.webcitation.org/6MNrNRHDS)
  • Milli Eğitim Bakanlığı Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı, Stratejik Plan (2010-2014), Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı, Türkiye, (Archived http://www.webcitation.org/6MNs4ZRBq) by WebCite® at 002014. by WebCite® at
  • Internet: Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı http://sgb.meb.gov.tr/www/dokumanlar/icerik/30, (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/6WD7cBpf8) – Dokümanlar, 002014.
  • Internet: Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, http://strateji.sanayi.gov.tr/DocumentList.aspx?lng=tr, 002014. http://www.webcitation.org/6WD8Ke6Q2) by WebCite® at (Archived http://www.webcitation.org/6MNszh2lI) by WebCite® at http://salihcelik.net/urunler.php?kat=41, 04.01.2014. (Archived by
  • WebCite® at http://www.webcitation.org/6MNsDhp3p) - Salih Çelik,

Türk Eğitim Sisteminde Teknolojinin Etkin Kullanımı İçin Yapılan Projeler: 1984-2013 Dönemi

Yıl 2015, , 99 - , 09.02.2015
https://doi.org/10.17671/btd.43357

Öz

Bu araştırmanın amacı, Türk eğitim sisteminde teknolojinin daha etkin kullanımı için 1984-2013 yılları arasında yapılan projeleri analiz etmektir. Araştırma kapsamında ilgili dönemde yapılan 32 projenin bilgilerine ulaşılmıştır. Veriler, ilgili kurum ve kuruluşların web siteleri ve yayınladıkları resmi doküman ve raporlardan elde edilmiştir. Araştırma bulguları, otuz yıllık süreçte Türk eğitim sisteminde teknolojinin daha etkin kullanımı için azımsanmayacak miktarda yatırım yapıldığını göstermektedir. Bu yatırımlara rağmen önceki yıllarda yapılan projelerin sonuçlarının yeterli düzeyde analiz edilmediği, projelere ait veri tabanları oluşturulmadığı ve ilgili verilerin saklanmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Y. Göktaş, Z. Yıldırım, S. Yıldırım, “Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Eğitim Fakültelerindeki Durumu: Dekanların Görüşleri”, Eğitim ve Bilim, 33(149), 30-50, 2008. (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/6MNrBA4JG)
  • A. Yıldırım, H. Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Türkiye, 2006.
  • Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü Hayat Boyu Öğrenme Yürütme Kurulu Sekretaryası, Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi ve 2009-2013 Dönemi Hayat Boyu Öğrenme Faaliyet Planı,
  • Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara, 2010. (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/6MNqdcxHf)
  • Mili Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Stratejik Plan 2010-2014, Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Türkiye, http://www.webcitation.org/6MNrNRHDS)
  • Milli Eğitim Bakanlığı Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı, Stratejik Plan (2010-2014), Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı, Türkiye, (Archived http://www.webcitation.org/6MNs4ZRBq) by WebCite® at 002014. by WebCite® at
  • Internet: Milli Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı http://sgb.meb.gov.tr/www/dokumanlar/icerik/30, (Archived by WebCite® at http://www.webcitation.org/6WD7cBpf8) – Dokümanlar, 002014.
  • Internet: Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, http://strateji.sanayi.gov.tr/DocumentList.aspx?lng=tr, 002014. http://www.webcitation.org/6WD8Ke6Q2) by WebCite® at (Archived http://www.webcitation.org/6MNszh2lI) by WebCite® at http://salihcelik.net/urunler.php?kat=41, 04.01.2014. (Archived by
  • WebCite® at http://www.webcitation.org/6MNsDhp3p) - Salih Çelik,
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arif Topuz

Yüksel Göktaş

Yayımlanma Tarihi 9 Şubat 2015
Gönderilme Tarihi 9 Şubat 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Topuz, A., & Göktaş, Y. (2015). Türk Eğitim Sisteminde Teknolojinin Etkin Kullanımı İçin Yapılan Projeler: 1984-2013 Dönemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 8(2), 99. https://doi.org/10.17671/btd.43357

Cited By









Email Usage: Much More Than a Habit!
Bartın University Journal of Faculty of Education
https://doi.org/10.14686/buefad.482357