Bilgisayar bilimlerinin bazı temel alan derslerinin etkili bir şekilde öğretilmesi oldukça zordur. Bu derslere Programlamaya Giriş dersleri örnek gösterilebilir. Karşılaşılan bu zorluğun başta gelen ve en önemli sebebi is bu derslerin içeriğinin soyut yapısı ve dersi alan öğrencilerin bu soyut düşünme yetilerinin henüz gelişmemiş olmasıdır. Genellikle yüksek lisans ve doktora seviyesinde verilen Tasarım Kalıpları dersi içeriğinde de aynı şeyi gözlemlemek kaçınılmazdır. Başta karmaşık gibi görünen ve temelde sınıflar ve nesneler arasındaki yapısal veya davranışsal ilişkilere dayanan bu Tasarım Kalıpları, özellikle yeteri seviyede nesne tabanlı tasarım altyapısına sahip olmayan öğrencileri oldukça zorlamaktadır. Dünyanın hemen her ülkesinde üniversite ve araştırma kuruluşlarında bu dersin anlatımında aynı yöntem kullanılmaktadır. Genellikle seminer şeklinde verilen bu derste, Gamma ve ekibi tarafından yazılan ve çok yaygın etki yaratan Tasarım Kalıpları kitabındaki içerik ve sunum şekli kullanılmaktadır. Bu dersi 2013 yılında ABD’nin New York eyaletindeki Syracuse Üniversitesinde ve 2015 yılında Fırat Üniversitesinin Uluslararası Yüksek Lisans ve Doktora Programında verdiğimiz dönemlerden elde ettiğimiz tecrübelerimize dayanarak, bu çalışmada tasarım kalıplarının uygulamalı proje tasarımı şeklinde nasıl daha etkili öğretilebileceği incelenmektedir. Buna yönelik Factory Method ve Singleton tasarım kalıpları detaylandırılmış ve uygulamalı proje desteği ile bu detayların öğretimine yönelik örnek bir proje taslağı sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 9 Sayı: 2 |