Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgisayar Donanım Öğretimi için Artırılmış Gerçeklik Materyalinin Geliştirilmesi ve Etkililiğinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 4, 353 - 362, 31.10.2017
https://doi.org/10.17671/gazibtd.347604

Öz

Bu
araştırmanın amacı artırılmış gerçeklik (AG) kullanımının bilgisayar donanım
öğretiminde başarı üzerine etkisini test etmek ve öğrencilerin ve eğitmenlerin
görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda bilgisayar donanım öğretiminde
kullanılmak üzere AG materyalleri geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi bilgisayar
programcılığı bölümünde okumakta olan 122 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada
nicel veriler başarı testi ve AG görüş anketi ile nitel veriler ise öğrenciler
ve eğitmenler ile görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Sonuç olarak AG kullanılan
deney grubu öğrencilerinin başarıları karşılaştırma grubu öğrencilerinin
başarılarından anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. AG öğrenme materyalini
kullanan deney grubu öğrencilerinin AG kullanımına yönelik ilgi, kaygı ve
memnuniyet durumlarını belirlemek amacıyla yapılan AG görüş anketinden elde
edilen verilerin olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda
öğrenciler ile yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular da öğrencilerin AG
kullanımını genel olarak olumlu bulduklarını göstermiştir.

Kaynakça

  • [1] A. İşman and S. Gürgün, “Özel Okullarda Öğrenim Gören Ilköğretim Öğrencilerinin Internete Yönelik Tutum Ve Düşünceleri (Acarkent Doğa Koleji Örneği),” The 8th International EducationaI Technology Conference, 2008. [2] B. Caymaz, Fen ve teknoloji ve sınıf öğretmeni adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığına ilişkin öz yeterlik algıları, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. [3] M. J. Koehler and P. Mjshra, “What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge,” Journal of Educational Computing Research, 32(2), 131–152, 2005. [4] H. Çelik and M. Kahyaoğlu, “İlköğretim Öğretmen AdaylarınınTeknoloji̇ye Yöneli̇k Tutumlarının Kümeleme Anali̇zi̇,” Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2007. [5] M. Bulun, B. Gülnar, and S. Güran, “Eği̇ti̇mde Mobi̇l Teknoloji̇ler,” The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2), 165–169, 2004. [6] L. Barut, Fen Ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Tutumları İle Bilgisayar Öz Yeterlik Algıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015. [7] P. Milgram and F. Kishino, “A taxonomy of mixed reality visual displays,” IEICE TRANSACTIONS on Information and Systems, 77(12), 1321–1329, 1994. [8] B. Shelton and R. Stevens, “Using coordination classes to interpret conceptual change in astronomical thinking,” Proceedings of the 6th international conference for the learning sciences, 634, 2004. [9] B. E. Shelton and N. R. Hedley, “Using augmented reality for teaching Earth-Sun relationships to undergraduate geography students,” ART 2002 - 1st IEEE International Augmented Reality Toolkit Workshop, Proceedings, 2002. [10] H. Çetinkaya and M. Akçay, “Eğitim ortamlarında arttırılmış gerçeklik uygulamaları,” Akademik Bilişim Kongresi, Antalya, 2013. [11] R. Azuma, “A survey of augmented reality,” Presence: Teleoperators and Virtual Environments, 6(4), 355–385, 1997. [12] B. T. Çavaş, Bülent; Çavaş Huyugüzel, Pinar; Can, “Eğitimde sanal gerçeklik,” TOJET: The Turkish Online, 3(4), 2004. [13] Ç. Erbaş and V. Demirer, “Eğitimde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları : Google Glass Örneği 1,” Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 3(2), 8–16, 2014. [14] M. Billinghurst, H. Kato, and I. Poupyrev, “The MagicBook - Moving seamlessly between reality and virtuality,” IEEE Computer Graphics and Applications, 21(3), 6–8, 2001. [15] S. . Fleck, M. . Hachet, and J. M. . Christian Bastien, “Marker-based Augmented Reality: Instructional-design to improve children interactions with astronomical concepts,” In Proceedings of IDC 2015: The 14th International Conference on Interaction Design and Children, 21–28, 2015. [16] J.-C. Yen, C.-H. Tsai, and M. Wu, “Augmented Reality in the Higher Education: Students’ Science Concept Learning and Academic Achievement in Astronomy,” Procedia - Social and Behavioral Sciences, 103, 165–173, 2013. [17] A. Taşkıran, E. Koral, and A. Bozkurt, “Artırılmış Gerçeklik Uygulamasının Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılması,” Akademik Bilişim, 462–467, 2015. [18] Y. Özarslan, “Öğrenme ve Öğretmenin Genişletilmiş Gerçeklik ile Zenginleştirilmesi: OptikAR Uygulaması Enhancing Learning and Teaching with Augmented Reality: OptikAR Application,” 5. International Computer And Instructional Technologies Symposium (ICITS 2011), 2011. [19] E. İbili and S. Şahin, “Software Design and Development of an Interactive 3D Geometry Book Using Augmented Reality:ARGE3D,” Afyon Kocatepe University Journal of Sciences and Engineering, 13(1), 1–8, 2013. [20] R. Wojciechowski and W. Cellary, “Evaluation of learners’ attitude toward learning in ARIES augmented reality environments,” Computers and Education, 68, 570–585, 2013. [21] H. Kaufmann and D. Schmalstieg, “Mathematics and geometry education with collaborative augmented reality,” Computers and Graphics (Pergamon), 27(3), 339–345, 2003. [22] H. Abdüsselam, Mustafa Serkan;Karal, “Fizik öğretiminde artırılmış gerçeklik ortamlarının öğrenci akademik başarısı üzerine etkisi: 11. Sınıf manyetizma konusu örneği,” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 170–181, 2012. [23] A. Bin Tomi and D. R. A. Rambli, “An interactive mobile augmented reality magical playbook: Learning number with the thirsty crow,” Procedia Computer Science, 25, 123–130, 2003. [24] L. Kerawalla, R. Luckin, S. Seljeflot, and A. Woolard, “‘Making it real’: exploring the potential of augmented reality for teaching primary school science,” Virtual Reality, 10(3), 163–174, 2006. [25] S. Somyürek, “Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik,” Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63, 2014. [26] Á. Di Serio, M. B. Ibáñez, and C. D. Kloos, “Impact of an augmented reality system on students’ motivation for a visual art course,” Computers and Education, 68, 585–596, 2013. [27] W. Matcha and D. R. A. Rambli, “Exploratory study on collaborative interaction through the use of Augmented Reality in science learning,” Procedia Computer Science, 25, 144–153, 2013. [28] Ş. Kalaycı, SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri, 2009. [29] S. Küçük, S. Kapakin, and Y. Göktaş, “Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri,” Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 316, 2015. [30] F. Davis, “Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology,” MIS quarterly, 13(3), 319–340, 1989. [31] F. D. Davis, R. P. Bagozzi, and P. R. Warshaw, “User acceptance of computer technology: a comparison of two theoretical models,” Management Science, 35(8), 982–1003, 1989. [32] M. Fishbein and I. Ajzen, “Belief, Attitude, Intention, and Behavior: An Introduction to Theory and Research,” Reading, MA: Addison-Wesley,1–18, 1975. [33] A. Yıldırım and Ş. Hasan, Nitel Araştırma Yöntemler, Seçkin Yayıncılık, 2013. [34] G. Ezgi, Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstisüsü, 2014.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kağan Gül

Sami Şahin

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gül, K., & Şahin, S. (2017). Bilgisayar Donanım Öğretimi için Artırılmış Gerçeklik Materyalinin Geliştirilmesi ve Etkililiğinin İncelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10(4), 353-362. https://doi.org/10.17671/gazibtd.347604

Cited By