Bu
araştırmanın amacı artırılmış gerçeklik (AG) kullanımının bilgisayar donanım
öğretiminde başarı üzerine etkisini test etmek ve öğrencilerin ve eğitmenlerin
görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda bilgisayar donanım öğretiminde
kullanılmak üzere AG materyalleri geliştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi bilgisayar
programcılığı bölümünde okumakta olan 122 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada
nicel veriler başarı testi ve AG görüş anketi ile nitel veriler ise öğrenciler
ve eğitmenler ile görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Sonuç olarak AG kullanılan
deney grubu öğrencilerinin başarıları karşılaştırma grubu öğrencilerinin
başarılarından anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. AG öğrenme materyalini
kullanan deney grubu öğrencilerinin AG kullanımına yönelik ilgi, kaygı ve
memnuniyet durumlarını belirlemek amacıyla yapılan AG görüş anketinden elde
edilen verilerin olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda
öğrenciler ile yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular da öğrencilerin AG
kullanımını genel olarak olumlu bulduklarını göstermiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 4 |