Çevrimiçi Etkileşimli Platformlar, yüz binlerce birbirine bağlı kullanıcı oluşturabilen iletişim, bilgi alışverişi ve bağlantılar gibi çeşitli hizmetler sunar. Son çalışmalar, platfom kullanıcılarının birbirine bağlılığının, yani kullanıcıların birbirine bağlılığa yönelik ortak eğiliminin büyümesinin ve sürdürülebilirliğinin, bu tür e-İşletmelerde başarılı olmak için iki temel bileşen olduğunu göstermektedir. Bu makale, çevrimiçi etkileşimli platformların yöneticilerine, kullanıcıların birbirine bağlılığının büyümesini ve sürdürülebilirliğini izlemek için analitik bir araç sağlamak amacıyla e-İş bağlamında “ağ korelasyonu” kavramını araştırmayı amaçlamaktadır. Hem statik hem de zamana bağlı ağ korelasyon analizi yapmak için Doktorsitesi.com'u dijital iz verisi kaynağı ve kullanıcı meta verileri (rol, cinsiyet) kaynağı olarak kullanarak kullanıcıların birbirine ne ölçüde bağlı olduğuna ilişkin ağ korelasyonlarının ve kullanıcı meta verilerine ilişkin ağ korelasyonlarının, kullanıcıların birbirine bağlı büyümesini nicel olarak sürdürmenin yollarını izlememize ve önerebilmemize yardımcı olabileceğini gösteriyoruz. Birlikte ele alındığında, sonuçlarımız ağ korelasyon analizlerinin, çevrimiçi etkileşimli platformlarda sürdürülebilir kullanıcı bağlantılığını daha iyi tanımlamak, tavsiye etmek ve ön görmek için analitik sunabildiğini göstermektedir. Buna göre, platform yöneticileri, yeni kullanıcıların, birbirine bağlılık analitiğine dayalı olarak birbirine bağlılıklarını artırmalarına yardımcı olan bir platform özelliği eklemeyi düşünebilir.
Online Interactive Platforms offer a variety of services including communication, information exchange, and connections that can create hundreds of thousands of interconnected users. Recent studies suggest that growth and sustainability of platfom users’ interconnectedness, that is, users' collective tendency to interconnectedness, are the two essential ingredients to succeed in such e-Businesses. This paper aims to explore the notion of “network correlation” in e-Business context in an attempt to provide managers of online interactive platforms with an analytical tool for monitoring growth and sustainability of users’ interconnectedness. We leverage Doktorsitesi.com as a digital trace data source and user metadata (role, gender) source to conduct both static and temporal network correlation analysis, and show that network correlations regarding the extent to which users are interconnected and network correlations regarding user metadata can help us to monitor and to suggest ways to quantitatively sustain growth of users’ interconnectedness. Taken together, our results suggest that network correlation analyses is capable of offering analytics to better describe, prescribe, and predict sustainable users’ interconnectedness on online interactive platforms. Accordinly, platform managers may consider the addition of a platform feature that helps newcomers with growing their interconnectedness based on the interconnectedness analytics.
sustainable e-business theory of network network correlation interconnectedness
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |