BibTex RIS Kaynak Göster

Uyarlanabilir Öğrenme Ortamları: Eğitsel Hiper Ortam Tasarımında Yeni Bir Paradigma

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 22.07.2010

Öz

İletilebilen ve erişilebilen bilgi hacmindeki radikal artışla birlikte,  tüm kullanıcılar için aynı sayfa içeriğini ve aynı bağlantıları sunan hiper ortamların kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verememesi, "uyarlanabilir öğrenme ortamlarının" tasarlanması ve geliştirilmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Uyarlanabilir eğitsel hiper ortam kavramını bütüncül bir bakış açısıyla ele almayı amaçlayan bu çalışmada, uyarlanabilir öğrenme ortamı kavramı tanımlanarak, bu ortamlara gereksinim duyulma nedenleri üzerinde durulmuştur. Ardından uyarlanabilir öğrenme ortamlarının genel yapısı açıklanarak, bu ortamların oluşturulmasında kullanılan yöntem ve teknikler ele alınmıştır. Son olarak uyarlanabilir öğrenme ortamlarının değerlendirilme sürecinden bahsedilerek, literatürde var olan çalışmalardan yola çıkarak bu ortamların eğitim sürecine katkıları tartışılmıştır.

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 22.07.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Somyürek

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2010
Gönderilme Tarihi 22 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Somyürek, S. (2010). Uyarlanabilir Öğrenme Ortamları: Eğitsel Hiper Ortam Tasarımında Yeni Bir Paradigma. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 2(1).