Bu çalışma, elektrikli araçların soğutucu tasarımında TRIZ (İnovatif problem çözme teorisi) yönteminin sonuçları ne kadar artırdığının nicel bir değerlendirmesini sunmaktadır. Problem tanımlandıktan sonra TRIZ çelişkiler matrisi ile inovatif prensipler uygulanmıştır. Özellikle maliyetli çözüm olmaması için geometrik parametreler esas alınmıştır. Yenilikçi çözüm için kanal giriş uzunluğu, kanat sayısı ve kanat türü parametrelerinin soğutma ve basınç kaybı üzerindeki etkisi Taguchi analizinde incelenmiştir. Kanal içi akış problemi sonuçları Comsol programında nümerik olarak gerçekleştirilmiştir. Maksimum ısı yayılımı ve basınç kaybı için en etkili parametrenin kanat sayısı (%83,11-%87,27) olduğu görülmüştür. Isı yayılımı açısından TRIZ analizi ile sonuç tasarımında, mevcut durumuna göre %6,6, basınç kaybı açısından %14,14 iyileşme gerçekleşmiştir. Ayrıca doğrulama çalışması için simülasyon ile Taguchi analizi sonuçları karşılaştırılmıştır. Sonuçların birbirine yakın olduğu tespit edilmiştir.
Elektrikli araçlar Sıvı soğutma Soğutucu TRIZ inovasyon Taguchi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |