Bu çalışmada, Eş Zamanlı Topla Dağıt Araç Rotalama Problemi (ETDARP) ve Bölünmüş Dağıtımlı Araç Rotalama Problemlerinin (BDARP) genelleştirilmiş bir çeşidi olan Bölünmüş Dağıtımlı Eş Zamanlı Topla Dağıt Araç Rotalama Problemi (BDETDARP) ele alınmıştır. ETDARP den farklı olarak BDETDARP de, bir düğüme birden fazla kez ziyarete izin verilmekte ve müşteri talepleri araç kapasitesinden fazla olabilmektedir. BDETDARP için genel bir model ilk kez bu çalışmada ele alınmıştır. Çalışmada tanımlanan BDETDARP için 2 matematiksel model sunulmuştur. Literatürden türetilen test problemleri üzerindeki deneysel çalışmalar sunulmuş ve modellerin performansı ve etkinlikleri karşılaştırılmıştır. Deneysel çalışmalar için kullanılan performans kriterleri şunlardır: en iyi çözümden yüzde sapma değeri ortalaması, çözüm süresi ortalaması, en iyi çözüme ulaşılan problem sayısı. Orta ve büyük boyutlu problemlerin çözümü için önerilerde bulunulmuştur.
Bölünmüş Dağıtım Eş Zamanlı Araç Rotalama Problemi Matematiksel Model.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |