İçten yanmalı
motorlarda güç bir milden alınmakta ve motor hareketi bu milin açısal hareketi
ile tanımlanmaktadır. Bu hareket krank mekanizmalı motorlarda krank açısı adını
alırken rhombic mekanizmalı motorlarda dişli açışını ifade etmektedir. Bu çalışmada, buji ile ateşlemeli
dört zamanlı tek silindirli bir motor için krank hareket mekanizması ile buna
alternatif olabilecek rhombic hareket mekanizmasının termodinamik olarak
karşılaştırılması yapılmıştır. Hem rhombic hem de krank mekanizmasında
maksimum silindir basıncı 371o’de elde edilmiştir. Krank mekanizmalı
motorda maksimum silindir basıncı 63,1 bar iken rhombic mekanizmalı motorda
maksimum silindir basıncının 64,5 bar olduğu görülmektedir. Rhombic mekanizmalı
motorda bir çevrimde silindir duvarından kaybedilen ısı miktarı 15,27 J iken bu
değer krank mekanizmalı motorda bir çevrim için 13,68 J olarak hesaplanmıştır.
Termodinamik analiz rhombic-hareket mekanizması krank mekanizması buji ile ateşlemeli motor Wiebe fonksiyonuTermodinamik analiz
In internal
combustion engines, power is taken from a shaft and motor movement is defined
by the angular motion of this shaft. This movement refers to the angle of the
gear in rhombic drive mechanism engines while taking the name of the crank
angle in crankshaft engines. In this study, thermodynamic comparison was
performed in a single cylinder, four-stroke spark ignition engine with
crank-drive and alternative rhombic drive mechanisms.
Maximum cylinder pressure
was obtained at 371º for both rhombic drive and crank mechanism. The maximum
cylinder pressure of the crank mechanism is 63.1 bar while the maximum cylinder
pressure of the rhombic drive mechanism is 64.5 bar. While in the rhombic drive
mechanism engine, the amount of heat lost from the cylinder wall is 15.27 J in
one cycle, this value is calculated as 13.68 J with a crank mechanism for a
cycle.
Spark ignition engine thermodynamic analysis rhombic-drive mechanism Wiebe function
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |