Bu çalışmada, birden fazla ayarlı kütle sönümleyicinin (AKS)
paralel bağlanmasıyla elde edilen çok parçalı ayarlı kütle sönümleyicilerin (ÇAKS)
optimum tasarım parametrelerinin elde edilmesini için basit bir yöntem
önerilmiştir. Yöntem, esasen Den Hartog tarafından tek parçalı AKS için
önerilen formüllerin ÇAKS sistemlerine genişletilmesidir. Önerilen metodun
etkinliğini göstermek için yüksek hızlı demiryolu köprülerinde uygulama yapılmıştır.
Ele alınan köprü, basit mesnetli Euler-Bernoulli
kirişi olarak, tren ise bir dizi hareketli yükten meydana gelen kuvvet katarı olarak
modellenmiştir. Hareket denklemleri, Newmark metoduyla sayısal olarak
çözülmüştür. Çalışmanın
sonuçları, önerilen yöntemle tasarlanan ÇAKS sistemlerinin yüksek hızlı
demiryolu köprülerinde rezonans titreşimlerinin azaltılmasında iyi bir
performans sergilediğini göstermiştir.
Ayarlı kütle sönümleyici titreşim kontrolü yüksek hızlı tren rezonans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |