ÖZET
Cer gücü sistemi ve bu gücün iletim şeklinin kritik bir öneme sahip olduğu raylı ulaşım sistemlerinde öncelikli hedef, sistemin ihtiyaç duyduğu cer gücünü güvenilir bir şekilde temin ederek işletme sürekliliğini sağlamaktır. Bu da ancak cer gücü sistem bileşenlerinin minimum hata ile çalıştırılması ile sağlanabilir. Bu kapsamda yüksek kullanılabilirlik ve emniyet için raylı sistemler bünyesinde kullanılan cer gücü besleme sistem bileşenlerinin hata durumları belirlenmeli, bu hata durumlarının sebep olacağı riskler açığa çıkartılmalı, kabul edilemeyecek olanları engelleyen emniyet fonksiyonları hayata geçirilmeli ve sonuçta sistem gerekli emniyet seviyesine çekilmelidir. Bu çalışmada cer gücü besleme sistemine ait olan alt bileşenler İstanbul Ulaşım A.Ş. işletmesinde bulunan Kabataş - Bağcılar T1 tramvay hattı cer gücü besleme sistemi özelinde incelenmiş, sistemin bünyesinde bulunan hata durumları analiz edilmiş, alt sistemlere ait Markov modeller oluşturulmuş ve ilgili alt sistemler için güvenilirlik değerleri hesaplanmıştır. Ayrıca bu modeller ışığında elde edilen sonuçlar referans alınarak tüm sisteme ilişkin emniyet analizleri yapılmıştır.
Cer sistemleri güvenilirlik; işletme sürekliliği; raylı sistem; markov model; hata ağacı analizi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 30 Sayı: 4 |