Günümüzde
üzerinde yoğun çalışmalar yapılan insansız hava araçları ve hibrit otomobiller
için, yüksek verimliliğe ve güç-ağırlık oranına sahip motorlara ihtiyaç
duyulmaktadır. Bu ihtiyaçları karşılama potansiyeline sahip döngüsel bir motor
olan Pars motor, endüstride kullanılan tek paletli soğutucu kompresör ve
genleştiricilerin yapıları ile benzerlik göstermektedir. Bu çalışmada döner
valfli sisteme sahip olan Pars türbin yerine valf ve güç türbinlerinden oluşan
yeni bir çift hazneli türbin tasarlanmıştır. Tasarım parametreleri olarak,
eksantriklik oranı, hacim oranı, faz farkı açısı belirlenmiş ve moment
değerleri hesaplanmıştır. Yapılan teorik hesaplamalarda çift hazneli türbinde
döner valfli sisteme göre eşit giriş zamanı açıları için %47 moment artışı elde
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 3 |