Bu araştırmada yaya oryantasyonlu sokak tasarımında bütünleştirme ilkesinin önemi konu alınmıştır. Sokakların toplumsal yaşama sahne olan kentsel açık alanlar olduğu
görüşü benimsenerek öncelikle sokak ve toplum tanımı yapılmıştır. Sokağın fiziksel işlevsel ve sosyal özellikleriyle ilişkisi belirtilmiş ve sokak tasarımının toplumsal yaşamın niteliği üzerindeki güçlendirici etkisi ile sokağa kazandırdığı anlam
tartışılmıştır. Sokaklarda otomobilin yarattığı sorunlar fiziksel, işlevsel çevresel ve sosyal düzeylerde tartışılmıştır. Yaya sokakları, tasarım ilkelerine göre sınıflandırılmış ve tanımlanmıştır.
In this research the importance of integration principle in the design of pedestrian
oriented streets is elaborated. A definition of "street" and "public" are given
considering the streets as public open spaces in urban areas which embody public
life. Its physical, functional and social characteristics are given, and elaborated on
the enhancing role of the design on the quality of public life and allow meaning to
develop. Conflicts which occur over the use of the streets between the users are
discussed on physical, environmental, functional and social levels. Pedestrian streets
are classified according to their design principles and definitions of different kinds
of pedestrian streets are given.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Gönderilme Tarihi | 18 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1995 Cilt: 10 Sayı: 1 |