Bu çalışma, imalatçı firmaların pazar durumu, kuruluş yeri seçimi, imalat ve yönetim unsurları gibi başarılı bir firmada olması gereken kriterleri ölçerek puanlandırıp ve bu puanları Analitik Hiyerarşi Süreci’ni (AHS) kullanarak tek bir performans notuna dönüştürmeyi amaçlamaktadır. AHS, birbirinden bağımsız kriterleri hiyerarşik bir yapıda ele alarak ikili karşılaştırma yoluyla kriterlerin göreli ağırlıklarını hesaplayan ve elde edilen ağırlıkları tek bir genel puana dönüştüren çok kriterli bir karar verme sistemidir. Çalışmada geliştirilen performans ölçüm modeli, imalat firmalarının rakiplerine göre performans seviyesini, hangi noktalarda yetersiz kaldığını göstermesi açısından önemlidir. Bu modeli kullanarak firmalar geleceğe yönelik değişim planlarını daha gerçekçi bir şekilde yapma imkanının bulacaklardır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 14 Sayı: 1 |