Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INTEGRATING TECHNOLOGY INTO THE ARCHITECTURAL CURRICULUM

Yıl 2002, Cilt: 17 Sayı: 3, 1 - 16, 01.03.2013

Öz

Architecture is a dynamic and innovative profession which periodically seems to metamorphose. Some feel that the present time is such a period of major change. While the current debate continues over whether Modernism is still viable or whether it has been supplanted by Postmodernism, it seems approppriate that we evaluate the effectiveness of our architecural curricula. Rather than base this on the question of appropriate architectural style, understanding that this is still considered the Age of Technology, it seems reasonable to initiate this investigation with the study of the relationship between architecture and technology. To stimulatediscussion, it could be proposed that, contrary to what is generally prevalent today, the teaching of technology must be effectively integtated into the architectural curriculum. While the subject demands a presentation of both the theoritical principles upon which technological concerns are founded and influences that these concerns have on developed architectural form, the process of technology into the architectural curriculum must go beyond this. In order to convey the integral significanse that technology has in architectural design, the educational program must include the presentation of technological issues in all components of the curriculum. However, while those who teach in the technical areas continue to encourage greater recognition of their particular concerns in the ‘non-technical’ courses, they into their presentations and by establishing appropriate connections between technical concerns and the myriad other issues germane to the architectural curriculum in studios. 

Kaynakça

  • GROPIUS, W., Scope of Total Architecture, Collier Books, NY., 1962, s.21.
  • a.g.e, s. 19.
  • BALAMİR, A., “Meslek Sorunlarımız İçinde Mimarlık Eğitim Programlarının
  • Yeri ve Program Başarısındaki Etkenler”, Yapı Dergisi, 1992/122, s.38-43,
  • İstanbul.
  • SALVADORI, M. ve HELLER R., Structure in Architecture, Prentice-Hall,
  • INC.1963.
  • GLASSER, D.E., “Technical Training in Professional Design Programs”, in
  • proceedings of the 70th Annual Meeting of the ACSA, Washington, 1983,
  • s.25.
  • a.g.e. s.25.
  • SMITH, D.L., “Integrating Technology into the Architectural Curriculum”,
  • Journal of Architectural Education, Fall 1987, 41/1, s.9.
  • a.g.e . s.9.
  • PACEY, A., The Culture of Technology, The M.I.T. Press, Cambridge
  • , s.31.
  • SCHON, D., The Reflective Practititoner Basic Books, Inc. NY., 1983, s. 21.
  • a.g.e.s. 21.
  • a.g.e. s.18.
  • The Oxford English Dictionary, Oxford University Press, Oxford, 1978,
  • Vol.X1, ss.136-137.
  • LÖKÇE, S., “Kisho Kurokawa2”, Çağdaş Dünya Mimarları Dizisi, 15, s. 11,
  • Boyut Yayın Grubu, 2001, İstanbul.
  • PACEY, A., The Culture of Technology, The M.I.T. Press, Cambridge, 1983,
  • s.3.
  • PACEY, Arnold., s.6.
  • SMITH, D. L. “Integrating Technology into the Architectural Curriciulum”,
  • Journal of Architectural Education, Fall 1987, 41/1, s.7.
  • Lökçe, S., Mimarlık Eğitiminde Temel Eğitim Programlaması ve Mimari
  • Tasarım Programıyla Bütünleşebilecek Bir Model Önerisi, 1995, G.Ü.Fen
  • Bilimleri Enstitüsü, yayınlanmamış doktora tezi.

Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme

Yıl 2002, Cilt: 17 Sayı: 3, 1 - 16, 01.03.2013

Öz

Mimarlık dinamik, yeniliklere açık ve sürekli değişime uğrayan bir meslektir. En büyük değişimin de günümüzde yaşandığı kabul edilmektedir. Modernizm ve sonrası akımların tartışıldığı, teknolojinin de altın çağını yaşadığı günümüzde mevcut mimarlık eğitim programlarımızın çağımıza ayak uydurup uyduramadığı sorgulanmalıdır. Bu bağlamda modaların tartışılması yerine, teknoloji çağında yaşadığımız gözönünde bulundurularak mimarlık ile teknoloji arasındaki ilişkiler irdelenmelidir. Tartışmayı hararetlendirmek için; bugün öğretilenin karşıtı olarak teknolojinin öğretilmesinin etkin bir biçimde mimarlık programlarıyla bütünleştirilmesi gerekmektedir. Bu konuda ilk olarak teknolojinin bağlı olduğu kuramsal ilkeleri ve bunların gelişmiş mimari biçimler üzerindeki etkilerinin anlatılması gerekiyor. Ancak teknolojinin mimarlık programlarıyla bütünleştirilmesinin bunun çok ötesinde bir uğraş olduğu bilinmelidir. Mimari tasarımla teknolojinin bütünleştirilmesi tüm eğitim programında bütün teknolojik konuların programın her bölümünde sunulması ile mümkün olabilir. Bu nedenle teknoloji ile mimarlık ders programının stüdyo ortamında buluşturulabilmesi ve en uygun bağlantının kurulabilmesi için bütün disiplinlerin öğretim elemanlarının öncelikler belirlemekte duyarlı ve dikkatli olmaları gereklidir.

Kaynakça

  • GROPIUS, W., Scope of Total Architecture, Collier Books, NY., 1962, s.21.
  • a.g.e, s. 19.
  • BALAMİR, A., “Meslek Sorunlarımız İçinde Mimarlık Eğitim Programlarının
  • Yeri ve Program Başarısındaki Etkenler”, Yapı Dergisi, 1992/122, s.38-43,
  • İstanbul.
  • SALVADORI, M. ve HELLER R., Structure in Architecture, Prentice-Hall,
  • INC.1963.
  • GLASSER, D.E., “Technical Training in Professional Design Programs”, in
  • proceedings of the 70th Annual Meeting of the ACSA, Washington, 1983,
  • s.25.
  • a.g.e. s.25.
  • SMITH, D.L., “Integrating Technology into the Architectural Curriculum”,
  • Journal of Architectural Education, Fall 1987, 41/1, s.9.
  • a.g.e . s.9.
  • PACEY, A., The Culture of Technology, The M.I.T. Press, Cambridge
  • , s.31.
  • SCHON, D., The Reflective Practititoner Basic Books, Inc. NY., 1983, s. 21.
  • a.g.e.s. 21.
  • a.g.e. s.18.
  • The Oxford English Dictionary, Oxford University Press, Oxford, 1978,
  • Vol.X1, ss.136-137.
  • LÖKÇE, S., “Kisho Kurokawa2”, Çağdaş Dünya Mimarları Dizisi, 15, s. 11,
  • Boyut Yayın Grubu, 2001, İstanbul.
  • PACEY, A., The Culture of Technology, The M.I.T. Press, Cambridge, 1983,
  • s.3.
  • PACEY, Arnold., s.6.
  • SMITH, D. L. “Integrating Technology into the Architectural Curriciulum”,
  • Journal of Architectural Education, Fall 1987, 41/1, s.7.
  • Lökçe, S., Mimarlık Eğitiminde Temel Eğitim Programlaması ve Mimari
  • Tasarım Programıyla Bütünleşebilecek Bir Model Önerisi, 1995, G.Ü.Fen
  • Bilimleri Enstitüsü, yayınlanmamış doktora tezi.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi Lökçe Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 21 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Lökçe, S. (2013). Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 17(3), 1-16.
AMA Lökçe S. Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme. GUMMFD. Mart 2013;17(3):1-16.
Chicago Lökçe, Sevgi. “Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 17, sy. 3 (Mart 2013): 1-16.
EndNote Lökçe S (01 Mart 2013) Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 17 3 1–16.
IEEE S. Lökçe, “Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme”, GUMMFD, c. 17, sy. 3, ss. 1–16, 2013.
ISNAD Lökçe, Sevgi. “Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 17/3 (Mart 2013), 1-16.
JAMA Lökçe S. Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme. GUMMFD. 2013;17:1–16.
MLA Lökçe, Sevgi. “Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 17, sy. 3, 2013, ss. 1-16.
Vancouver Lökçe S. Mimarlık Eğitim Programları: Mimari Tasarım Ve Teknoloji İle Bütünleşme. GUMMFD. 2013;17(3):1-16.