İçinde yaşayan insanlara zengin deneyimler sunan kentsel kamusal mekanlar, kullanıcıları tarafından salt fiziksel nitelikleri açısından ele alınmaktadır. Bireyler içinde var oldukları somut gerçeklikten hareketle, mekanları değerlendirmekte; mekanların yaşamsal nitelikleri ise bu değerlendirmede çoğunlukla yer almamaktadır. Daha yaşanabilir kentsel mekanlara dair beklentiler de bu somut gerçeklikle sınırlanmaktadır.
Planlama eğitimi ilk yıl çalışmalarının başlıca amaçlarından biri, eğitim sürecinde aktarılan bilgilerle, çeşitli kültür düzeylerindeki öğrencileri içinde yaşadıkları mekanları doğru analiz etme, doğru algılama anlamında sistematik bilgilerle donatmaktır.
Bu bağlamda, öğrencilerin çevreyi dönüştürme ve/veya daha yaşanabilir mekanlar oluşturma eylemlerinde bu bilgileri kullanmaları amaçlanmaktadır.
Bu amaçla, en alt mekansal birim olarak ‘sokak’ bir araç olarak belirlenmiş ve seçilen örneklem sokaklarda geliştirilen ölçütler aracılığıyla, öğrencilerin bu sistematik bilgilere ulaşmaları hedeflenmiştir. Makalenin içeriği, bu görgül çalışmanın detaylı açılımını ve sonuçlarını kapsamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 18 Sayı: 2 |