Bu makalede, Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Eğitim Bloğu Ana Giriş Holü "ilk imaj" ve "gerçek imaj" başlıklarında tartışılacaktır. Çalışma, imajın zaman içersinde nicelik ve nitelik açısından farklılık gösterdiği savına dayanmaktadır. Kapalı uçlu sorulardan oluşan bir anket aracılığıyla gerçekleştirilen bu çalışmada, söz konusu mekanla ilk kez 2001-2002 öğretim yılının I. döneminde karşılaşan altmış altı kişilik birinci sınıf öğrencileri denek olarak kullanılmış ve ilk soru grubunda bu denek grubunun mekanla ilgili ilk imajı ve aynı eğitim yılının II. yarıyılının sonunda -yaklaşık bir altı ay sonra- söz konusu giriş holü ile ilgili gerçek imajı kapalı uçlu sorular yardımıyla ele geçirilmeye çalışılmıştır. Sonuçlar, ilk imaj, gerçek imaj ve mekanın imaj üzerinden gerçekleşen diğer davranışsal performansları bağlamlarında tartışılmıştır. Çalışmanın bir sonraki kısmında, bilgisayar ortamında aynı çalışma mekanı için hazırlanan iki adet öneri varyasyon oluşturularak, sanal ortamdaki mekan önerilerinin aynı denek grubu üzerindeki ilk imajı sınanmış ve alınan sonuçlar anlamsal farklılık skalası yardımıyla değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 18 Sayı: 2 |