Bu makalede, bilgisayar ortamında nesne kaynaştırma işlemi için sinirsel-bulanık mantık tekniğini kullanan bir yöntem sunulmuştur. Klasik nesne kaynaştırma yöntemlerinde, kaynaştırma işlemi yapılırken birleşim bölgesi ve birleşim yüzeyi şeklinin belli olması gerekir. Yapılan çalışmada kaynaştırma işleminde geçiş yüzeyi yapay sinir ağları kullanılarak üretilmiş ve üretilen geçiş yüzeyi üzerindeki kontrol, bulanık mantık tekniği yardımıyla sağlanmıştır. Bu şekilde tamamen kontrollü bir geçiş yüzeyi elde edilmiştir. İleri beslemeli, eğiticisiz yapay sinir ağı modeli kullanılmış ve ağın ağırlık değişimi ayarlamasında bulanık mantık tekniği kullanılmıştır. Uygulama olarak yöntem çeşitli nesnelere uygulanmıştır.
Nesne kaynaştırma ileri beslemeli eğiticisiz yapay sinir ağı modeli bulanık mantık tekniği.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 11 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 18 Sayı: 3 |