Bu araştırmada, ticari mekan atmosferi ile satış elemanının davranışlarını kapsayan mekan imajı unsurlarının algılanması üzerine müşterilerin yaş, cinsiyet ve eğitim düzeyleri arasındaki farklılıkların etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla yürütülen araştırmanın sonuçları, müşterilerin mekan imajını algılamalarında yaş, cinsiyet ve eğitim grupları arasında önemli farklılıkların olduğunu açıkça ortaya koymuştur. Buna göre, gençlerin, orta yaşlılardan, erkeklerin bayanlardan ve orta eğitimli müşterilerin ise yüksek eğitimlilerden mekan imajını daha pozitif olarak algıladıkları ve bunun da istatistiksel açıdan önemli olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, sonuçlara ait yönetimsel çıkarımlar tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Mekan imajı mekan atmosferi personel davranışları müşteri karakteristikleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Nisan 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 20 Sayı: 4 |