BibTex RIS Kaynak Göster

BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 3, 0 - , 02.04.2013

Öz

Detonasyon basıncının oluşturduğu tepki kuvveti; ses üstü ve hipersonik uçaklar, roketler, metal yüzeylere seramik kaplama, yüzey sertleştirme, ince şerit metallerin kaynağı, metallere plastik şekil verme gibi ileri teknoloji gerektiren yerlerde kontrollü olarak kullanılmaktadır. Bu çalışma, detonasyon basıncının oluşturduğu tepki kuvvetinin, yoğunluğu havaya göre daha fazla olan su içerisinde ne derecede oluşabileceği ve bu tepkinin endüstriyel alanda kullanılıp kullanılamayacağı ve deniz araçlarına motor gücü olarak uygulanabilirliğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada gaz olarak LPG ve O2 kullanılmıştır. Özel olarak tasarlanan detonasyon motoru su havuzuna konulup karışım olarak gönderilen gazlar bu aparat içerisinde yakılarak detonasyon hızı, detonasyon basıncı ve itme kuvveti değerleri incelenmiştir. Yapılan detonasyon motoru ile 120 mm nozul çapı ve debi olarak LPG için 1,2 m3/h, oksijen için 4,2 m3/h reaktant geçişlerinde yapılan deneyler sonucunda, motor hacminin yaklaşık 20 katı civarındaki reaktantla yaklaşık 5000 Newton itme kuvveti elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Kadı, İ., Detonasyon Olaylarının Bilgisayar Destekli Ölçme ve Analizi, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1992.
  • Khitrin, L. N., “The Physics of Combustion and Explosion”, Translated From Russian, Israel Program for Scientific Translations, Jerusalem, 1962.
  • Yaşar. M., Yüksek Hızda Şekillendirilen Alü-minyum Alaşımlarında Oluşan Deformasyo-nun İncelenmesi, Doktora Tezi, Marmara Üni-versitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2001.
  • Braedley, J.N. (çev. Borat, O., Boysan, F.), Alev ve yanma, İTÜ kütüphanesi, sayı:995,1974.
  • Meyers, M. A., Dynamic Behavior of Materials, John Wiley & Sons, Inc. New York, 1996.
  • Cet exposé a été donné à l'occasion du colloque "Chimie et Propulsions" organisé par la Fondation de la Maison de la Chimie à Paris le 20 mars 2002. http://www.onera.fr/conferences/ ramjet-scramjet-pde/
  • NASA Glenn Research Center, Pulse Detonation Engine Technology Project. (2004,January) http://www.grc.nasa.gov/WWW/AERO/base/pdet.htm
  • Povinelli, L. A. “Pulse Detonation Engines for High-Speed Flight”. Prepared for the 11th American Institute of Aeronautics and Astronautics and the Association Aeronautique et Astronautique de France International Conference, Space Planes and Hypersonic Systems and Technologies, Orleans, France., (2002, September/October). http://gltrs.grc.nasa.gov/reports/2002/TM-2002-211908.pdf
  • Marshal Space Flight Center. uncat. Advanced Space Transportation Technology Summary: Pulse Detonation Rocket Engines. <www1.msfc.nasa.gov/NEWSROOM/ astptechbriefs/ pulse_detonate.pdf>
  • Roy, G. D., Frolov, S. M., Borisov, A. A., & Netzer, D. W., “Pulse Detonation Propulsion: Challenges, Current Status, and Future Perspective”, Progress in Combustion and Energy Science, 30.624-634., 2004.
  • Mawid, M.A., Park, T.W., Sekar B. & Arana C. “Application of Pulse Detonation Combustion to Turbofan Engines”, Journal of Engineering for Gas Turbines and Power 125(1).270-283., 2003.
Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 3, 0 - , 02.04.2013

Öz

Kaynakça

  • Kadı, İ., Detonasyon Olaylarının Bilgisayar Destekli Ölçme ve Analizi, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1992.
  • Khitrin, L. N., “The Physics of Combustion and Explosion”, Translated From Russian, Israel Program for Scientific Translations, Jerusalem, 1962.
  • Yaşar. M., Yüksek Hızda Şekillendirilen Alü-minyum Alaşımlarında Oluşan Deformasyo-nun İncelenmesi, Doktora Tezi, Marmara Üni-versitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 2001.
  • Braedley, J.N. (çev. Borat, O., Boysan, F.), Alev ve yanma, İTÜ kütüphanesi, sayı:995,1974.
  • Meyers, M. A., Dynamic Behavior of Materials, John Wiley & Sons, Inc. New York, 1996.
  • Cet exposé a été donné à l'occasion du colloque "Chimie et Propulsions" organisé par la Fondation de la Maison de la Chimie à Paris le 20 mars 2002. http://www.onera.fr/conferences/ ramjet-scramjet-pde/
  • NASA Glenn Research Center, Pulse Detonation Engine Technology Project. (2004,January) http://www.grc.nasa.gov/WWW/AERO/base/pdet.htm
  • Povinelli, L. A. “Pulse Detonation Engines for High-Speed Flight”. Prepared for the 11th American Institute of Aeronautics and Astronautics and the Association Aeronautique et Astronautique de France International Conference, Space Planes and Hypersonic Systems and Technologies, Orleans, France., (2002, September/October). http://gltrs.grc.nasa.gov/reports/2002/TM-2002-211908.pdf
  • Marshal Space Flight Center. uncat. Advanced Space Transportation Technology Summary: Pulse Detonation Rocket Engines. <www1.msfc.nasa.gov/NEWSROOM/ astptechbriefs/ pulse_detonate.pdf>
  • Roy, G. D., Frolov, S. M., Borisov, A. A., & Netzer, D. W., “Pulse Detonation Propulsion: Challenges, Current Status, and Future Perspective”, Progress in Combustion and Energy Science, 30.624-634., 2004.
  • Mawid, M.A., Park, T.W., Sekar B. & Arana C. “Application of Pulse Detonation Combustion to Turbofan Engines”, Journal of Engineering for Gas Turbines and Power 125(1).270-283., 2003.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Yaşar Bu kişi benim

İbrahim Kadı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Nisan 2013
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yaşar, M., & Kadı, İ. (2013). BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 21(3).
AMA Yaşar M, Kadı İ. BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. GUMMFD. Mart 2013;21(3).
Chicago Yaşar, Mustafa, ve İbrahim Kadı. “BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 21, sy. 3 (Mart 2013).
EndNote Yaşar M, Kadı İ (01 Mart 2013) BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 21 3
IEEE M. Yaşar ve İ. Kadı, “BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”, GUMMFD, c. 21, sy. 3, 2013.
ISNAD Yaşar, Mustafa - Kadı, İbrahim. “BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 21/3 (Mart 2013).
JAMA Yaşar M, Kadı İ. BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. GUMMFD. 2013;21.
MLA Yaşar, Mustafa ve İbrahim Kadı. “BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 21, sy. 3, 2013.
Vancouver Yaşar M, Kadı İ. BİR SAF DETONASYON MOTORUNUN SU İÇERİSİNDEKİ TEPKİSİNİN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. GUMMFD. 2013;21(3).