Bu çalışmada, geleneksel Anahtarlamalı Relüktans Motorunun (ARM) rotor ve statorunun ikisine birden heliselyapı (HY) verilmiştir. Burada rotorun kendisi bir doğrudan tahrik uygulamasında eyleyici görevi yapmaktadır.HY-ARM’nin analitik ve sonlu elemanlar metodu (Ansoft Maxwell 3D) ile tahmin edilen tasarımından eldeedilen indüktans, verim, rotor üzerine etkiyen kuvvetler, statoru ovalleştirici kuvvetler ve üretilen torklar gibielektriksel ve manyetik büyüklükleri aynı ölçüdeki rotor ve statoru düz geleneksel ARM ile karşılaştırılmıştır.Düz ARM için geliştirilmiş geleneksel bazı eşitlikler helisellik dikkate alınarak yeniden düzenlenmiştir. HYARM’deakustik gürültüye neden olan statoru ovalleştirici kuvvetler bir avantaj olarak azalırken, helisel yapınınverimi bir sakınca olarak düşmektedir. Örneğin, 15 A’lik faz uyartımında statoru ovalleştirmeye çalışan veakustik gürültüye neden olan kuvvetin genliği, Fx düz ARM’de 4017 N iken β h = 45° ’lik HY-ARM’de 3647 Ndeğerine düşmüş ve ayrıca 2 kW’lık bir düz ARM’nin verimi %94 iken β h = 45° ’lik bir HY-ARM’de verim%88’e düşmüştür. Rotorun kendisinin özellikle bir eyleyici olduğu doğrudan tahrik uygulamasında (tasarımüzerinde AR-GE çalışmaları devam ederken) HY-ARM ayrıca bir sürücü motorun, kaplinlerin ve devir ayarlamaelemanlarının kullanılmaması üstünlüğü ile cazip bir seçim olarak gözükmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 22 Sayı: 2 |