BibTex RIS Kaynak Göster

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ

Yıl 2008, Cilt: 23 Sayı: 4, 0 - , 18.02.2013

Öz

İşletmeler giderek artan rekabet şartlarına ayak uydurabilmek için, müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmak ve bunun sürekliliğini sağlamak zorundadırlar. Bunu sağlamak için de, müşterilerin doğru analiz edilebilmesi ve onlara özel ilgi gösterilmesi gerekmektedir. İşletmelerin başarı ölçütleri, müşterileri için “vazgeçilmez” olmayı gerçekleştirmekte yatmaktadır. Bu bağlamda işletmelerin, müşteri memnuniyet ve bağlılık düzeylerini maksimum noktaya çıkarmaları büyük önem arz etmektedir. Bu değerlendirmeyi yapabilmek için de öncelikle müşterilerin memnuniyet ve bağlılık düzeyleri ölçülebilmelidir. Bu çalışmanın amacı; matematiksel modeller ve optimizasyon teknikleri ile kontrol altına alınamayan müşteri pozisyonu bilgilerinin yapay sinir ağları kullanılarak analiz edilmesidir. Müşterilerin pozisyonu memnuniyet ve bağlılık matrisi çerçevesinde 4 ana grupta değerlendirilecek ve bu çerçevede yeni ve farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi sağlanacaktır.

Kaynakça

  • Öztemel E.,"Yapay sinir ağlarına dayalı deneysel
  • tasarım: Bir endüstriyel uygulama”, TÜBİTAK,
  • DOĞA, Çevre ve Mühendislik Dergisi, 20(2), 73-
  • , 1996.
  • Öztemel E. Yapay Sinir Ağları, Papatya
  • Yayıncılık, İstanbul, Eylül 2006
  • Akın A., Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü MPM
  • yayınları, Yayın no 12, s.7-11 Ankara, 2001.
  • Demuth, H.,Beale, M.,Neural Network Toolbox
  • User’s Guide, The Mathworks, 1997.
  • Buckinx, W., Verstraeten,G., Van den Poel,D.,
  • “Predicting customer loyalty using the internal
  • transactional database”, Expert Systems with
  • Applications, Volume 32, Pages 125-134, 2007.
  • Torkzadeh,G., Chang, J.C.,Hansen, G. W.,”
  • Identifying issues in customer relationship
  • management at Merck-Medco”, Decision Support
  • Systems, 2005.
  • Kurt, A., “Simulasyon-Yapay Sinir Ağı ile Esnek
  • Üretim Sistemi Tasarımı”, PiVOLKA, Cilt 18,
  • Sayfa 31-38, 2003.
  • Swift,R.S., Accelarating Customer Relationships
  • Using CRM and It’s Technologies, Prentice Hall,
  • -
  • Ergezer, H., Dikmen, M. ve Özdemir, E.,”Yapay
  • sinir ağları ve tanıma sistemleri”, PiVOLKA, 2(6),
  • -17, 2003.
  • Chryssolourıs, G.E.,LEE, M.,Pıerce,J., and
  • Domroese,M., “Use of Neural Networks for the
  • design of Manufacturing Systems”,
  • Manufacturing Review, 3,187-194,1990.
  • Karna, K. N., and Breen, D. M., “An Artificial
  • Neural Networks Tutorial:Part 1 Basics”, Neural
  • Networks,1,1,pp.4-23. 1989.
  • MATLAB 7.0, The MathWorks.
Yıl 2008, Cilt: 23 Sayı: 4, 0 - , 18.02.2013

Öz

Kaynakça

  • Öztemel E.,"Yapay sinir ağlarına dayalı deneysel
  • tasarım: Bir endüstriyel uygulama”, TÜBİTAK,
  • DOĞA, Çevre ve Mühendislik Dergisi, 20(2), 73-
  • , 1996.
  • Öztemel E. Yapay Sinir Ağları, Papatya
  • Yayıncılık, İstanbul, Eylül 2006
  • Akın A., Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü MPM
  • yayınları, Yayın no 12, s.7-11 Ankara, 2001.
  • Demuth, H.,Beale, M.,Neural Network Toolbox
  • User’s Guide, The Mathworks, 1997.
  • Buckinx, W., Verstraeten,G., Van den Poel,D.,
  • “Predicting customer loyalty using the internal
  • transactional database”, Expert Systems with
  • Applications, Volume 32, Pages 125-134, 2007.
  • Torkzadeh,G., Chang, J.C.,Hansen, G. W.,”
  • Identifying issues in customer relationship
  • management at Merck-Medco”, Decision Support
  • Systems, 2005.
  • Kurt, A., “Simulasyon-Yapay Sinir Ağı ile Esnek
  • Üretim Sistemi Tasarımı”, PiVOLKA, Cilt 18,
  • Sayfa 31-38, 2003.
  • Swift,R.S., Accelarating Customer Relationships
  • Using CRM and It’s Technologies, Prentice Hall,
  • -
  • Ergezer, H., Dikmen, M. ve Özdemir, E.,”Yapay
  • sinir ağları ve tanıma sistemleri”, PiVOLKA, 2(6),
  • -17, 2003.
  • Chryssolourıs, G.E.,LEE, M.,Pıerce,J., and
  • Domroese,M., “Use of Neural Networks for the
  • design of Manufacturing Systems”,
  • Manufacturing Review, 3,187-194,1990.
  • Karna, K. N., and Breen, D. M., “An Artificial
  • Neural Networks Tutorial:Part 1 Basics”, Neural
  • Networks,1,1,pp.4-23. 1989.
  • MATLAB 7.0, The MathWorks.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süleyman Ersöz Bu kişi benim

Nevra Yaman Bu kişi benim

Burak Birgören Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 23 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ersöz, S., Yaman, N., & Birgören, B. (2013). MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 23(4).
AMA Ersöz S, Yaman N, Birgören B. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ. GUMMFD. Mart 2013;23(4).
Chicago Ersöz, Süleyman, Nevra Yaman, ve Burak Birgören. “MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 23, sy. 4 (Mart 2013).
EndNote Ersöz S, Yaman N, Birgören B (01 Mart 2013) MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 23 4
IEEE S. Ersöz, N. Yaman, ve B. Birgören, “MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ”, GUMMFD, c. 23, sy. 4, 2013.
ISNAD Ersöz, Süleyman vd. “MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 23/4 (Mart 2013).
JAMA Ersöz S, Yaman N, Birgören B. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ. GUMMFD. 2013;23.
MLA Ersöz, Süleyman vd. “MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 4, 2013.
Vancouver Ersöz S, Yaman N, Birgören B. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİLERİN YAPAY SİNİR AĞLARI İLE MODELLENMESİ VE ANALİZİ. GUMMFD. 2013;23(4).