BibTex RIS Kaynak Göster

BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ

Yıl 2009, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - , 14.02.2013

Öz

Makinalarda sıklıkla kullanılan rulmanlardaki hasarın, titreşimlerin ölçülmesi ve analiziyle tespit edilebileceği birçok sayısal ve deneysel çalışmayla gösterilmiştir. Titreşimlerin analiziyle kusur tespitindeki en kritik nokta, kusurun rulmanın çalışmasını engelleyecek seviyeye gelmeden önce ve doğru olarak tespit edilebilmesidir. Bunun için kusur sonucu ortaya çıkan titreşim davranışının iyi bilinmesi gereklidir. Bu çalışmada açısal temaslı bir bilyalı rulmanın dış bileziğinde, iç bileziğinde ve yuvarlanma elemanında oluşan yerel kusurlar modellenmiş, rulmanda oluşan ezilmeler ve iç kuvvetler analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Kanai, H., Abe, M. ve Kido, K., 1987,
  • “Estimation of the Surface Roughness on the
  • Race or Ball of Ball Bearing by Vibration
  • Analysis”, Trans. ASME J. Vibration, Stress ve
  • Reliability in Design, Vol. 109, pp. 60-68.
  • McFadden, P.D. ve Smith, J.D., 1984, “Vibration
  • Monitoring of Rolling Element Bearings by the
  • Hihg-Frequency Resonance Technique-A
  • Review”, Int. J. of Tribology, Vol. 17, pp. 3-10.
  • Tandon, N. ve Choudhury, A., 1999, “A Review
  • of Vibration and Acoustic Measurement Methods
  • for the Detection of Defects in Rolling Element
  • Bearigns”, Tribology Int., Vol.32, pp. 469-480.
  • McFadden, P.D. ve Smith, J.D., 1984, “Model for the
  • Vibration Produced by a Single Point Defect in a
  • Rolling Element Bearing”, JSV, Vol. 96(1), pp. 69-
  • -
  • McFadden, P.D. ve Smith, J.D., 1985, “The Vibration
  • Produced by Multiple Point Defects in a Rolling
  • Element Bearing”, JSV, Vol. 98(2), pp. 263-273.
  • Tandon, N. ve Choudhury, A., 1997, “An
  • Analytical Model for the Prediction of the
  • Vibration Response of Rolling Element Bearing
  • due to Localized Defect”,JSV, Vol.205(3), pp.
  • -292.
  • Kiral, Z. ve Karagülle, H., 2003, “Simulation and
  • analysis of Vibration Signals Generated by
  • Rolling element Bearing with Defects”, Tribology
  • Int., Vol. 36, pp. 667-678.
  • Sopanen, J. ve Mikkola, A., 2003, “Dynamic
  • Model of a Deep-groove Ball Bearing Including
  • Localized and Distributed Defects. Part 1:
  • Theory”, Proc. IMechE Part K: J. of Multi-body
  • Dynamics, Vol 217, pp. 201-211.
  • Sopanen, J. ve Mikkola, A., 2003, “Dynamic
  • Model of a Deep-groove Ball Bearing Including
  • Localized and Distributed Defects. Part 1:
  • Theory”, Proc. IMechE Part K: J. of Multi-body
  • Dynamics, Vol 217, pp. 213-223.
  • Karaçay, T. “Açısal Temaslı Rulmanlarla
  • Yataklanmış Şaftların Dinamiği Ve Rulman
  • Hatalarının Deneysel Analizi”, Doktora Tezi,
  • Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,
  • Ankara, 2006.
  • Ho, D. ve Randall, R.B., 2000, “Optimisation of
  • Bearing Diagnostic Techniques Using Simulated
  • and Actual Bearing Fault Signals”, MSSP, Vol.
  • (5), pp. 763-788.
  • Brie, D., 2000, “Modelling of the Spalled Rolling
  • Element Bearing Vibration Signal: An Overview
  • and Some New Results”, MSSP, Vol. 14(3), pp.
  • -369.
Yıl 2009, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - , 14.02.2013

Öz

Kaynakça

  • Kanai, H., Abe, M. ve Kido, K., 1987,
  • “Estimation of the Surface Roughness on the
  • Race or Ball of Ball Bearing by Vibration
  • Analysis”, Trans. ASME J. Vibration, Stress ve
  • Reliability in Design, Vol. 109, pp. 60-68.
  • McFadden, P.D. ve Smith, J.D., 1984, “Vibration
  • Monitoring of Rolling Element Bearings by the
  • Hihg-Frequency Resonance Technique-A
  • Review”, Int. J. of Tribology, Vol. 17, pp. 3-10.
  • Tandon, N. ve Choudhury, A., 1999, “A Review
  • of Vibration and Acoustic Measurement Methods
  • for the Detection of Defects in Rolling Element
  • Bearigns”, Tribology Int., Vol.32, pp. 469-480.
  • McFadden, P.D. ve Smith, J.D., 1984, “Model for the
  • Vibration Produced by a Single Point Defect in a
  • Rolling Element Bearing”, JSV, Vol. 96(1), pp. 69-
  • -
  • McFadden, P.D. ve Smith, J.D., 1985, “The Vibration
  • Produced by Multiple Point Defects in a Rolling
  • Element Bearing”, JSV, Vol. 98(2), pp. 263-273.
  • Tandon, N. ve Choudhury, A., 1997, “An
  • Analytical Model for the Prediction of the
  • Vibration Response of Rolling Element Bearing
  • due to Localized Defect”,JSV, Vol.205(3), pp.
  • -292.
  • Kiral, Z. ve Karagülle, H., 2003, “Simulation and
  • analysis of Vibration Signals Generated by
  • Rolling element Bearing with Defects”, Tribology
  • Int., Vol. 36, pp. 667-678.
  • Sopanen, J. ve Mikkola, A., 2003, “Dynamic
  • Model of a Deep-groove Ball Bearing Including
  • Localized and Distributed Defects. Part 1:
  • Theory”, Proc. IMechE Part K: J. of Multi-body
  • Dynamics, Vol 217, pp. 201-211.
  • Sopanen, J. ve Mikkola, A., 2003, “Dynamic
  • Model of a Deep-groove Ball Bearing Including
  • Localized and Distributed Defects. Part 1:
  • Theory”, Proc. IMechE Part K: J. of Multi-body
  • Dynamics, Vol 217, pp. 213-223.
  • Karaçay, T. “Açısal Temaslı Rulmanlarla
  • Yataklanmış Şaftların Dinamiği Ve Rulman
  • Hatalarının Deneysel Analizi”, Doktora Tezi,
  • Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü,
  • Ankara, 2006.
  • Ho, D. ve Randall, R.B., 2000, “Optimisation of
  • Bearing Diagnostic Techniques Using Simulated
  • and Actual Bearing Fault Signals”, MSSP, Vol.
  • (5), pp. 763-788.
  • Brie, D., 2000, “Modelling of the Spalled Rolling
  • Element Bearing Vibration Signal: An Overview
  • and Some New Results”, MSSP, Vol. 14(3), pp.
  • -369.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuncay Karaçay Bu kişi benim

Nizami Aktürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaçay, T., & Aktürk, N. (2013). BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 24(2).
AMA Karaçay T, Aktürk N. BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ. GUMMFD. Mart 2013;24(2).
Chicago Karaçay, Tuncay, ve Nizami Aktürk. “BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Mart 2013).
EndNote Karaçay T, Aktürk N (01 Mart 2013) BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 24 2
IEEE T. Karaçay ve N. Aktürk, “BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ”, GUMMFD, c. 24, sy. 2, 2013.
ISNAD Karaçay, Tuncay - Aktürk, Nizami. “BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 24/2 (Mart 2013).
JAMA Karaçay T, Aktürk N. BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ. GUMMFD. 2013;24.
MLA Karaçay, Tuncay ve Nizami Aktürk. “BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2013.
Vancouver Karaçay T, Aktürk N. BİLYALI RULMAN YEREL KUSURLARININ NEDEN OLDUĞU TİTREŞİMLERİN MODELLENMESİ. GUMMFD. 2013;24(2).