Bu çalışmada; atık otomobil lastiklerinin uygun geometri ve koşullarda harç içerisine ilavesinin termo-mekanik
özellikler üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Atık bir otomobil lastiğinin, çelik telli alın yüzeyi ile çelik tel
bulunmayan yanal yüzeyleri farklı amaçlarla kullanılmıştır. Çelik telli lastikler, şerit biçiminde kesilerek harç
içerisine döşenmişlerdir. Çelik tel bulunmayan lastikler ise, granül boyutuna getirilerek briket içerisinde agrega
olarak kullanılmıştır. Harç numunelerde; farklı miktar ve dizilişin harç numunenin ısıl yalıtım performansı
üzerinde etkisi araştırılmıştır. Briket numunelerde ise ilave edilen atık lastik miktarının, ısıl yalıtım performansı
ile fiziko-mekanik özellikler üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Atık lastik katkı miktarına bağlı olarak yalıtımda
sağlanan minimum iyileşme aralıkları; harç numuneler için % 6.5–13.3 ve briket numuneler için ise % 4.5 – 10.8
olarak bulunmuştur. Diğer taraftan, atık lastik katkısı ile briket numunelerin mekanik özelliklerinde önemli
seviyede azalmalar, fiziksel özelliklerde ise bazı iyileşmeler söz konusudur. En çarpıcı iyileşme; briket
ağırlığının % 29’a varan oranlarda azalmasıdır.
Hurda lastik harç briket ısıl yalıtım fiziko-mekanik özellikler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 24 Sayı: 4 |