Günümüz piyasasındaki keskin rekabet koşulları ve yükselen müşteri memnuniyet seviyesini karşılamagereksinimi, firmaları ürünün tasarımı ve montajında müşteri odaklı bir yönelime gitmelerine neden olmuştur.Kendin Yap yaklaşımı ile son montajın müşteriye bırakılması, imalatçılar bakımından üretim maliyetininazalması ve ürünün müşteriye ulaşma süresinin kısalması kazancını da getirmektedir. Buna karşın tüketicininbiraz daha bilinçli olması istenmektedir. Karar verme sürecinde müşteriye yardım edecek, yön verecekuzmanlara gereksinim duyulabilmektedir. Fikir belirtecek uzmanların azlığı, müşterinin kendi isteğini ifadeetmesindeki zorluk, ilgili ürün hakkında arzu edilen sonuca ulaşmada olumsuzluklar doğuracaktır. Müşterininkendi isteklerini en iyi kendisinin bileceği ve bunu yaparken genelde dilsel ifadeler kullanması gerçeği, kararverme işlemi için yardımcı bir mekanizmaya ihtiyaç duyurmaktadır. Bu makalede Kendin Yap kapsamındadeğerlendirilen bir ürün için, Bulanık Mantık (BM) ve Taguchi deney tasarımı kullanılarak müşterinin kendiihtiyacına göre ürün belirlemesi gerçekleştirilmiştir. Önerilen modelin etkinliğini göstermek amacıyla sayısal birörnek verilmiş ve modelin başarımı %90’ın üzerinde saptanmıştır.
Müşteri istemli ürün belirleme bulanık mantık Taguchi deney tasarımı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 25 Sayı: 1 |