Bu çalışmada marş motoru gücü motor hacminin fonksiyonu olarak tanımlanmıştır. Çalışmada ilk olarak marşmotoru çeşitleri incelenmiş, marş motorunun kullanıldığı taşıtlar belirlenerek katalog değerleri tespit edilmiştir.Bu değerler literatürdeki ampirik ve teorik ifadeler ile elde edilen marş motoru güçleri ve deneysel olarak eldeedilen sürtünme güçleri ile karşılaştırılmıştır. Literatürde marş motoru gücü hesabı T= Vh.Cb.g , T = C1e-C2n torkifadeleri Pmm= T. ω ifadesinde kullanılarak hesaplanmaktadır. Bu ifadelerde motor hacmine göre marş motorugücünün hesaplanmasında devre ihtiyaç vardır. Bu çalışmada yukarıdaki ifadeden farklı olarak güç ifadesindekidevir ve diğer sabitler yeni belirlenen sabitler içinde düşünülmüş ve marş motoru güç ifadesi sadece motorhacminin fonksiyonu olarak Pmm= α . e β(Vh) ifadesi ile tanımlanmıştır. Sonuçta literatürdeki ampirik ifade ve buçalışmada elde edilen ifade ile hesaplanan marş motoru güçleri katalog değerleri ile karşılaştırılmıştır.Karşılaştırma sonucunda literatürdeki ampirik ifade sonuçları katalog değerleriyle %40-70, bu çalışmada eldeedilen ifade sonuçları ise %3,77 lik bir hata vermiştir. Bu ifade birleşik tip marş motoru alternatör sistemli ilkhareket motoru güçlerinin ve hibrid taşıtların ilk hareket sistemlerinin güçlerinin tanımlanmasında kullanılabilir,daha güvenilir ve doğru sonuçlara ulaşılabilir.
Marş motoru gücü birleşik marş motoru-alternatör sistemi buji ile ateşlemeli motor (B.A.M.) hibrid.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 25 Sayı: 2 |