Bu çalışmada, kurşunsuz benzin, etanol-benzin (E5, E10) ve metanol-benzin (M5, M10) karışımlarının motorperformansı, yanma karakteristiği ve egzoz emisyonlarına etkisi deneysel olarak incelenmiştir. Deneyler dörtzamanlı, dört silindirli, buji ile ateşlemeli motora sahip bir taşıtta, şasi dinamometresi kullanılarak 80 km/h taşıthızı ve 5, 10, 15, 20 kW sabit güç şartlarında yapılmıştır. E5, E10, M5 ve M10 yakıtları kullanılarak elde edilensonuçlar, benzin ile yapılan test verileri referans alınarak karşılaştırılmıştır. Deneyler sonucunda, etanol-benzinve metanol-benzin karışımlarının fren özgül yakıt tüketimleri benzine göre artış göstermiştir. Benzinin silindirgaz basıncı ve ısı yayma oranı, alkol-benzin karışımlarına göre daha erken yükselmeye başlamış ve hemenhemen tüm test şartlarında en düşük ısı yayma oranı tepe noktası ise benzinde elde edilmiştir. Ayrıca alkolkarışımları kullanımı ile genel olarak CO, HC, CO2 ve NOx emisyonlarında azalma olduğu gözlemlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 26 Sayı: 3 |