Bu çalışmada, gerçek boyutlarda bir yeraltı raylı taşıma sistemi istasyon modeli oluşturulmuştur. Fluentprogramında yanma simülasyonu ve türbülanslı akış çözümleri için farklı modeller incelenmiş, bu modellerinhangi durumlarda gerçeği daha iyi temsil ettiği araştırılmıştır. Yapılan değerlendirmenin sonunda ölçeklimodeldeki akışı en iyi temsil eden sonuçların SST k-ω türbülans modelinde vermiş olması nedeniyle, gerçekboyutlardaki istasyon geometrisindeki simülasyonlarda da SST k-ω türbülans modeli kullanılmıştır. Bu modelüzerindeki akış simülasyonları, tünel giriş hızları 1, 3, 5 ve 7 m/s olmak üzere SST k-ω modeli kullanılarakyapılmıştır. Yanma simülasyonları için ise; ‘non-premixed combustion model’, ‘eddy dissipation’ ve ‘speciestransport’ modelleri uygulanmıştır. Sonuçlar literatürdeki deneysel ve sayısal verilerle karşılaştırıldığında yangınsimülasyonları için en uygun modelin Species transport modeli olduğu belirlenmiştir. 10 MW ve 50 MW ısıyayılım oranına sahip yakıt havuzunun istasyon merkezinde konumlandırıldığı yangın senaryoları içinsimülasyon sonuçlarından elde edilen sıcaklık, kritik hız ve yangın kaynaklı duman hareketinin, literatürdekibenzer çalışmaların sonuçları ile uyumlu olduğu görülmüştür. Kritik hız değerinin altındaki havalandırmahızlarında istasyon tavanında geriye akış olduğu tespit edilmiştir. Species transport model dışındaki modellerdeyangın kaynaklı sıcaklık dağılımının çok yüksek olduğu görülmüştür.
Karaaslan, S., Dinler, N., & Yücel, N. (2013). METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, 26(3).
AMA
Karaaslan S, Dinler N, Yücel N. METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU. GUMMFD. Mart 2013;26(3).
Chicago
Karaaslan, Salih, Nureddin Dinler, ve Nuri Yücel. “METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26, sy. 3 (Mart 2013).
EndNote
Karaaslan S, Dinler N, Yücel N (01 Mart 2013) METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26 3
IEEE
S. Karaaslan, N. Dinler, ve N. Yücel, “METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU”, GUMMFD, c. 26, sy. 3, 2013.
ISNAD
Karaaslan, Salih vd. “METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi 26/3 (Mart 2013).
JAMA
Karaaslan S, Dinler N, Yücel N. METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU. GUMMFD. 2013;26.
MLA
Karaaslan, Salih vd. “METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU”. Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 26, sy. 3, 2013.
Vancouver
Karaaslan S, Dinler N, Yücel N. METRO İSTASYONUNDA FARKLI YANMA MODELLERİ KULLANARAK YANGIN SİMÜLASYONU. GUMMFD. 2013;26(3).