Sıvı yakıtlarda, özellikle 6 numara fuel oilde, yanma problemlerinin ana sebebi akışkanın yüksek viskozitesidir.İlk ateşleme, pulverizasyon ve yanma problemlerinin giderilmesi için ana depodaki serpantinler, eşanjörler,tankın günlük olarak ısıtılması ve brülörlerdeki elektrikli ısıtıcılar vasıtasıyla viskozite azaltılır. Yakıttaki kesikliyanma ve köpürme buhar ve elektrikli ısıtıcılarla aşırı ısıtmadan kaynaklanır. Bununla beraber, katkımaddeleriyle viskozitenin azaltılmasının daha ekonomik olmasının yanı sıra yanma verimliliğini arttırdığı,emisyonu azalttığı, korozyonu ve yakıt polimerizasyonunu önlediği bilinmektedir. Bu çalışmada ağır fuel oilviskozitesinin sıcaklık ve katkı maddesi dozlaması ile azaltılması ve aynı zamanda viskozitedeki bu azalmayabağlı olarak pulverizasyondaki iyileşme ve alevlenme noktasındaki azalma incelenmiştir. Arrhenius denklemineuygun olarak oluşturulan modellere göre katkısız fuel oilin viskozitesi sıcaklığa bağlı μ= ⎟⎟⎠⎞⎜ ⎜⎝⎛−− e T8086 ,219 ,1 olarakdeğişirken bu değerler katkı maddesi konsantrasyon artışına ve sıcaklığa bağlı olmak üzere μ= ⎟⎟⎠⎞⎜ ⎜⎝⎛−− e T7946,618,7 ,μ= ⎟⎟⎠⎞⎜ ⎜⎝⎛−− e T7852,418,5 ve μ= ⎟⎟⎠⎞⎜ ⎜⎝⎛−− e T7816,918,4 olarak bulunmuştur. Arrhenius denklemindeki A ve B sabitleri 6 numarafuel oilde –19,1 ve –8086,2 iken mangan katkı maddesinin fuel oildeki konsantrasyonu %0,5’e yükseltildiğindeA ve B sabitlerinin de sırasıyla –18,4 ve –7816,9’a yükseldiği belirlenmiştir.
Fuel oil viskozite mangan katkı maddesi pulverizasyon Arrhenius eşitliği.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 26 Sayı: 3 |