Biyodizel, dizel motorlarında en çok kullanılan yenilenebilir enerji kaynaklarından birisidir. Dizel ve biyodizelkarışımları genellikle setan sayısının arttırılması ve yanma veriminin iyileştirilmesi için katkı maddelerineihtiyaç duyarlar. Mn yakıtlar içerisinde yanmayı artırıcı katalizör görevi görmektedir. Bu yöntemle yakıtın setansayısını da belirli oranda artırırken donma noktasının azaltılması sağlamaktadır. Bu araştırmada dizelmotorlarında %50 No:2 dizel yakıtına %50 Kanola metil esterinden oluşan biyodizel yakıt karışımı (50B) temelyakıt olarak kullanıldı. Ayrıca oluşturulan 50B yakıtına sırasıyla 1, 6 ve 12 ppm olmak üzere 3 farklı orandasentetik organik esaslı Mn katkı maddesi ilave edildi. Elde edilen 3 farklı Mn katkılı yakıt karışımları tam yük vefarklı motor devirlerinde hidrolik dinamometreye bağlı bulunan dört zamanlı dört silindirli bir dizel motoruüzerinde denendi. Deney sonunda motor performansı ve emisyon değişimleri incelendi. Elde edilen bulgularagöre, motor performansında, CO, HC ve % duman koyuluğunda azalmaların, CO2 ve NOx lerde ise artmalarınolduğu belirlendi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 26 Sayı: 3 |