Kompozit malzemelerin uçakların ana yapılarında kullanılmaya başlanması ile daha hafif ve daha yüksekperformanslı malzeme üretimi yapılmaya başlanmıştır. Bütün bu gelişmeler ağırlık ve maliyet etkin üretimtekniklerinin yaratılmasını gerekli kılmaktadır. Hâlihazırdaki üretim teknikleri kabuk ile pekiştiricinin birlikte ve aynıanda kür edilmesine olanak sağlayan “yerinde kürleşme” ile kabuk ve pekiştiricinin ayrı ayrı kür edilerek sonradanyapıştırılması esasına dayanan “sonradan yapıştırma” yaklaşımlarına odaklanmış bulunmaktadır. Bu çalışmada,öncelikle “yerinde kürleşme” ve “sonradan yapıştırma” teknikleri kullanılarak dört adet panel üretilmiştir. Dahasonra, bu paneller ultrason C-tarama yöntemi ile muayene edilerek imalat hatası olup olmadığına bakılmış vebirleştirme tekniklerinin yapısal performans etkinliğini görmek maksadıyla “basma” testlerine tabi tutulmuşlardır. Bumakalede, iki farklı pekiştirici/kabuk birleştirme tekniğinin ayrıntıları ve bu tekniklerin her birinin avantajlı vedezavantajlı tarafları yapısal performans etkinlik penceresinden bakılarak anlatılmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 27 Sayı: 1 |