Türkiye’de betonarme (BA) çerçeveli yapılarda tuğla dolgunun bölme duvar olarak uygulanması çok yaygındır.Tuğla dolgular yapısal çözümleme esnasında her ne kadar taşıyıcı elemanlar olarak kabul edilmeseler de,yıllardır yapılan deneysel çalışmalar ve Türkiye’de yaşanan depremlerden sonra binalar üzerinde yapılanaraştırmalar tuğla dolguların yapıların dayanım ve rijitliğine birçok durumda olumlu yönde katkısı olduğunuortaya çıkarmıştır. Türk Deprem Yönetmeliğine göre, tuğla dolgu duvarlar yapıya zati yük olarak etkidebulunmakta, fakat yapının taşıyıcı özelliklerine etki etmemektedirler. Bu çalışmanın deneysel kısmında, tekaçıklıklı iki katlı betonarme çerçeveler düşey ve depremi andıran tersinir-tekrarlanır yatay yükler altında testedilmiş, boşluklu tuğla dolguların BA çerçeveli deney elemanlarının dayanım ve davranışlarına olan etkileriirdelenmiştir. Çalışmanın kuramsal kısmında kuramsal çalışmaların sonuçları deney sonuçları ile karşılaştırılmışve yapısal çözümleme esnasında tuğla dolgu duvarların basitce modellenebileceği bir yöntem önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 27 Sayı: 2 |