Günümüz endüstrisinde çarpan hava jetleri, yüksek oranda ısı ve kütle transferi sağlama kapasitelerinden dolayı;ısıtma, soğutma, kurutma vb. alanlarda oldukça yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Yapılan bu çalışmada,endüstride çarpan jet uygulamasına bir örnek olan oto cam temperleme işlemi ele alınmıştır. Yumuşamanoktasına kadar ısıtılan farklı ölçülerdeki camların, karşılıklı yerleştirilmiş dairesel hava jetleri ile ani olaraksoğutulması işleminde meydana gelen ısı transferi karakteristikleri deneysel olarak incelenmiştir. Deneylerde 4mm kalınlığında cam numuneleri kullanılmıştır. Soğutma ünitesinde 8 mm iç çapında ve 80 mm boyunda, düz,dikişsiz, pürüzsüz alüminyum borudan yapılmış karşılıklı olarak yerleştirilmiş üçgen dizilişli toplam 16 adetnozul kullanılmıştır. Nozul-cam arasındaki mesafe olan H/D oranı 1≤H/D≤10, iki nozul ekseni arası mesafe olanS/D oranı 2≤S/D≤10 alınmış ve Reynolds sayısı Re=30000’de sabit tutulmuştur. Çalışmadan elde edilensonuçlara göre; en yüksek ortalama Nusselt değeri (Num) S/D=2’de H/D=4 oranında 123,3 ve en düşük ortalamaNusselt değeri ise S/D=10’da H/D=10 oranında 58,6 olarak elde edilmiştir.
Oto cam temperleme çarpan hava jetleri soğutma süresi Nusselt sayısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 27 Sayı: 4 |