Bu çalışmada yeni bir tasarım konsepti olan Pars motorun gücünün arttırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla mevcut döner valf sistemi yerine elektromanyetik valf sistemi tasarlanmıştır. Öncelikle türbinin mevcut döner valf sistemiyle güç testleri yapılmıştır. Türbin deneyleri döner valfin dört farklı açma/kapama açıları için gerçekleştirilmiştir. Daha sonra döner valf sistemi yerine elektromanyetik valf sistemi motora bağlanarak deneyler tekrarlanmıştır. Döner valf ile yapılan deneylerde ikinci konumda en yüksek güç elde edilmiştir. Elektromanyetik valf ile yapılan deneylerde döner valf sistemine göre türbin gücünde %60’a varan bir artış elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Şubat 2014 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 1 |