Alışveriş ortamlarında artan rekabet nedeniyle tüketici profilleme, perakendeciler ve yöneticiler için kritik hale gelmiştir. Ancak araştırmacılar, tüketici profillemeyi alışveriş motivasyonları, alışveriş değerleri veya tüketicilerin karar verme stilleri bazında ayrı ayrı ve çoğunlukla K-ortalama kümeleme yöntemini kullanarak araştırmışlardır. Bu anlamda, tüketicilerin alışveriş motivasyon ve değerlerini ve karar verme stillerini K-ortalamalar kümeleme yönteminin kısıtlarının üstesinden gelen yeni bir kümeleme yöntemi kullanarak araştıran bir çalışmanın literatürde önemi büyüktür. Bu çalışmada, tüketicilerin alışveriş motivasyon ve değerleri ile birlikte karar verme stillerine dayalı profilini çıkarmak için Öz-düzenlemeli Harita Ağları olarak adlandırılan yapay zeka tabanlı bir teknik kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar, Öz-düzenlemeli Harita Ağlarının K-ortalama yöntemine göre daha iyi olduğunu göstermektedir. Bu araştırma, küme üyeleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları incelemek amacıyla demografik ve etnik grup üyelikleri temelinde tüketici profillerini oluşturur.
Kümeleme öz-düzenlemeli harita ağları tüketici profilleme alışveriş motivasyonları tüketici karar verme stilleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mart 2014 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 28 Sayı: 4 |